Wellness w hotelu – żyła złota czy kamień u szyi?

Koniunktura na wellness w hotelarstwie nie maleje. Turystyka w tym segmencie tylko w ciągu dwóch lat urosła o 6,5 proc. Dlatego właściwie już każda duża marka hotelowa ma swój dział well-being, który jest odpowiedzialny za wprowadzanie programów prozdrowotnych dla gości. Ale czy ten biznes jest opłacalny dla każdego?



Dokładnie rok temu pisałem na łamach „Hotelarza”, że branża hospitality zmienia się w branżę wellness hospitality. Ta zmiana jest wymuszana oczywiście przez gości, którzy oczekują, że hotele będą umożliwiały im prowadzenie swojego zdrowego stylu życia zarówno w czasie odpoczynku, jaki i w podróży służbowej. Wzrost zainteresowania tym trendem w branży hotelarskiej jest absolutnie niezaprzeczalny. Właściwie każdy liczący się gracz na tym rynku wprowadza do swojej oferty jakieś elementy poprawiające tzw. dobrostan gości (well-being): zdrową i ekologiczną kartę restauracyjną, strefy fitness dostępne w systemie 24/7, gabinety zabiegowe, wyposażenie pokoi sprzyjające zasypianiu czy zajęcia ze znanymi influencerami aktywnego stylu życia.

Doktryna wellness

Wiele obiektów zatrudnia nawet managerów ds. wellness (chief wellness oficer), których celem ma być wprowadzanie programów prozdrowotnych nie tylko dla gości, ale także dla pracowników. Jednak kropkę nad i stawia Chris Cahill, dyrektor generalny AccorHotels Luxury Brand, który ogłosił w kwietniu tego roku, że wellness staje się doktryną wszystkich hoteli luksusowych Accoru. – Turysta luksusowy chce być zdrowszy, bardziej uważny i wzbogacony osobiście. AccorHotels spełni te pragnienia w swoich luksusowych hotelach – deklaruje Cahill. Skąd ten pęd dzisiejszych hotelarzy w tym kierunku i rewolucja w postrzeganiu, czym ma być hotel przyszłości? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy rzucić okiem na kolejne badania przeprowadzone przez Global Wellness Institue, opublikowane w październiku we Włoszech w czasie 12. Global Wellness Summit.

Pokazują one, że cała światowa gospodarka wellness w 2017 r. była warta już 4,2 bln dolarów, a sam segment turystyki wellness został wyceniony na 639 mld dolarów. Odnotowano też, że w latach 2015-2017 jego roczna stopa wzrostu (CAGR) urosła o 6,5 proc. To jest ponaddwukrotnie więcej niż stopa wzrostu całej turystyki. Co więcej, przewiduje się, że w 2020 r. ten segment turystyki osiągnie poziom 808 mld dolarów, ponieważ dane historyczne świadczą, że jest on bardzo odporny na wszelkie spowolnieni [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Arkadiusz Dawidowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *