Personalizacja, specjalizacja i profesjonalizacja to przyszłość hotelowych stref SPA

Rozmowa z Andrzejem Chmielewskim, prezesem firmy Nova Group, o trendach panujących w rynku hotelowych SPA oraz o tym, co czeka branżę w najbliższej przyszłości Jakie trendy obserwuje pan w zakresie wyposażania oraz oferty zabiegowej w hotelowych SPA? W jakim kierunku zmierza rynek hotelowych stref SPA ? Przyszłością SPA jest oferta skierowana do coraz bardziej precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej. Nie jest to tylko kwestia personalizacji pod kątem oczekiwań klienta, ale także pod kątem jego możliwości finansowych. Rynek dóbr premium rośnie dużo szybciej niż inne segmenty i rynek SPA też musi za nim nadążać. SPA należy postrzegać jako usługę luksusową, która musi trafiać w oczekiwania gości, a niejednokrotnie je wyprzedzać. Kiedy odwiedzamy hotelowe SPA, zawsze chcielibyśmy tam dostać coś więcej niż oferuje otaczająca nas codzienna rzeczywistość. Biorąc powyższe pod uwagę, jest rzeczą kluczową, że na etapie projektowania powinniśmy dokładnie dookreślić, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć z naszą ofertą SPA. Jaka jest największa, generalna różnica w hotelowych SPA uruchamianych pięć czy dziesięć lat temu i tych, które uruchamiane są w obecnych inwestycjach hotelowych? Mamy już za sobą lata łączenia oferty SPA z medi SPA i elementami medycyny estetycznej. Dzisiaj obserwujemy wyraźny powrót do holistycznego i ekologicznego podejścia do zabiegów SPA. W programie SPA kluczowymi nie są zabiegi nastawione na szybką poprawę wyglądu, ale przede wszystkim na wzmacnianie strefy psychicznej, przeciwdziałanie stresowi oraz regenerację sił witalnych. Podsumowując, chodzi nam o jak najgłębszy relaks umysłowy. Temu trendowi sprzyja przebywanie wśród ludzi, którzy mają podobne oczekiwania, sposób patrzenia na życie i podobne zainteresowania. Właśnie te oczekiwania klientów wymuszają na inwestorach hotelowych jak największą personalizację i specjalizację usługi. Należy więc zadać sobie pytanie, czy nie powinniśmy wprowadzić czegoś więcej niż sauna fińska, parowa czy masaże klasyczne. Trzeba szukać wyróżnika danego obiektu, odwołując się do jego oryginalności i wyjątkowości w zakresie wyposażenia i menu zabiegowego. Jakie są najczęstsze błędy hotelarzy, którzy otwierają SPA w swoim obiekcie? Zawsze apeluję do inwestorów o zmianę sposobu myślenia, bo funkcjonuje stereotyp, że SPA to ostatni etap inwestycji, więc na jego wyposażenie przeznaczone jest tyle pieniędzy, ile zostało po wykończeniu części hotelowej. Gdy spojrzymy na inne kraje i najważniejsze w tej branży destynacje SPA, to tam pokój jest dodatkiem [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *