Hotelarze Roku 2018: Paweł Lewtak, Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego – Polonia Palace Hotel Warszawa

Paweł Lewtak, dyrektor generalny Polonia Palace Hotel w Warszawie, został wybrany przez 30-osobową Kapitułę Konkursu Hotelarze Roku 2018  HOTELARZEM ROKU w kategorii Dyrektor Hotelu Niezależnego. I dołączył w ten sposób do grona wcześniejszych laureatów, najlepszych dyrektorów hoteli w Polsce: Grażyny Kowalczyk z Narvilu, Elżbiety Nitsze z Airport Hotel Okęcie, Anna Gasińskiej z  Kossaka  w Krakowie i Wojciecha Budzowskiego z Nosalowego Dworu SPA & Resort w Zakopanem.

Polonia Palace Hotel choć to hotel 4-gwiazdkowy to faktycznie można go zaliczać do kategorii Upper Upscale (co najmniej), a to m.in. dzięki zarządzaniu przez Pawła Lewtaka, który jest dyrektorem generalnym Polonii od pięciu lat, a od trzech również członkiem zarządu Hoteli Warszawskich „Syrena”. Polonia Palace Hotel co rok poprawia swoje wyniki rynkowe, a rok 2018 był najlepszym w historii hotelu pod względem obłożenia, ADR i RevPAR na poziomie hoteli pięciogwiazdkowych, również (a właściwie przede wszystkim) wynik GOP na bardzo dobrym poziomie przy dużych nakładach na remonty. Jeden z najlepszych, i najstarszych w Polsce, bo 105-letni zabytkowy obiekt wymaga sprawnego zarządzania i umiejętnego poszukiwania nowych form rozwoju – odpowiedzi na potrzeby zmieniającego się rynku. Po dwóch latach realizacji projektu koordynowanego bezpośrednio przez Pawła Lewtaka, w październiku 2018 nastąpiło otwarcie nowej przestrzeni eventowej: sal LudwikowskaLounge Marble i Wood – dwóch sal bankietowo-konferencyjnych zwiększających ofertę konferencyjną Polonia Palace Hotel do 625 m kw. (10 sal). Od wielu lat hotel jest jednym z ulubionych miejsc spotkań dyplomatów w Warszawie, organizowane są tu również oficjalne gale, konferencje, bankiety i spotkania biznesowe, a także prywatne uroczystości. Właśnie z tego powodu potrzebne było odświeżenie oferty i zaoferowanie stałym gościom nowych rozwiązań w dobrze Im znanym obiekcie. Przeprowadzone działania ewolucyjne i rewitalizujące połączono z subtelnym rebrandingiem. W 2018 roku logo hotelu Polonia Palace zostało odświeżone. Sygnet PP jest elementem dziedzictwa firmy i jest nienaruszalny, stąd potrzeba rozsądnego kierowania procesem. W myśl ewolucji, a nie rewolucji, logotyp przygotowano zatem na bazie sygnetu z ponad 100-letnią tradycją, do którego dodano odświeżone elementy w celu osiągnięcia formy bardziej zwartej, eleganckiej i odpowiadającej nowoczesnym trendom, m.in. na potrzeby mediów społecznościowych, które są silnym narzędziem komunikacji hotelu. Profil na facebooku obserwuje pond 45 tysięcy aktywnych fanów Z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości przeprowadzono rebranding Restauracji Polonia Palace Hotel. Dotychczasowa Restauracja Strauss to teraz Restauracja Polonia z kuchnią polską i międzynarodową. W 2018 roku przeprowadzono modernizację sieci Wi-Fi na terenie całego hotelu zgodnie z najnowszymi, światowymi standardami – odpowiedź na potrzeby gości korzystających bardzo intensywnie z internetu, w tym z mediów społecznościowych Do tego aktywna działalność hotelu w sferze lokalnej i kulturalnej. Polonia Palace Hotel regularnie zaprasza gości do zwiedzania obiektu, a także uczestnictwa w specjalnych dniach otwartych, np. w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa – inicjatywie Rady Europy i Unii Europejskiej, w której Polonia Palace Hotel od kilku uczestniczy. Hotel zaprasza również do zwiedzania zabytkowego obiektu uczniów szkół, a także słuchaczy uniwersytetu trzeciego wieku. Jako obiekt historyczny chętnie uczestniczy we wszystkich inicjatywach, które są związane ze sztuką (koncerty, wystawy artystyczne) oraz w których akcentuje się współpracę międzynarodową. Od wielu lat, sala konferencyjna Toronto funkcjonuje również pod nazwą im. Kazimierza Malewicza. Jest to nawiązanie do twórczości artysty, który pierwszą i jedyną wystawę swoich obrazów w Polsce miał właśnie w Polonia Palace Hotel, w 1927 roku Hotel nie należy wprawdzie do żadnej sieci, jednak ma wdrożone standardy na najwyższym poziomie, które bazują na najlepszych wzorcach sieciowych. Każdy proces w hotelu jest stale monitorowany przez menedżerów i audytowany przez niezależne firmy (sprzedaż, rezerwacja, program tajemniczego gościa dla hotelu i gastronomii). To pozwala na stałe podnoszenie jakości oferowanych usług i reagowanie na potrzeby zmieniającego się rynku turystycznego i konferencyjnego. Wskaźniki jakości: - Tripadvisor.com numer 1 w kategorii „najlepszy stosunek jakości do ceny” dla Polonia Palace Hotel, który od lat zajmuje miejsce w piątce najlepszych hoteli w Warszawie - ocena 9,4 na Hotels.com - ocena 9,2 na Booking.com - ocena 9,0 na Trivago.com - ocena 4,7 na Expedia.com - ocena 4,6 na Google.com Wychowankowie (aktualnie poza organizacją) do 2018 roku: Katalin Vajda – Dyrektor Moxy Praga, Michał Grobelny – Dyrektor Generalny w Park Inn by Radisson Pulkovo Airport Sankt Petersburg Hotel, Dominik Chrapek – Dyrektor Gastronomii w Doubletree Łódź, Marcin Kania – Dyrektor Gastronomii w Hotelu Warszawianka, Marta Janas – Dyrektor Gastronomii w Kurumba na Malediwach. Paweł Lewtak łączy funkcję Dyrektora Generalnego PPH oraz członka zarządu spółki odpowiedzialnego za sprzedaż, marketing i działalność operacyjną. Jako przedstawiciel spółki HWS, w 2018 roku odpowiadał operacyjnie między innymi za rewitalizację fasady Hotelu MDM (zakończenie w listopadzie 2018). Natomiast w Hotelu Metropol koordynuje trwające od wiosny 2018 roku remonty związane z przeniesieniem i otwarciem nowego wejścia do hotelu, aranżacją nowego - nowoczesnego lobby, remont pokoi standardowych wg nowej koncepcji, a także całkowitą przebudowę baru i sali restauracyjnej metro jazz bar & bistro. I wreszcie last but not least członek w organizacji E.H.M.A. (Europejskie Stowarzyszenie Dyrektorów Hoteli) - jedyny Polak w tym niekomercyjnym stowarzyszeniu profesjonalnych menedżerów hoteli. E.H.M.A. , skupiającym dyrektorów najbardziej prestiżowych europejskich hoteli z 27 krajów. Jeden z pomysłodawców programu Young E.H.M.A. dla młodych menedżerów Na co dzień bardzo zaangażowany w życie hotelu i całej firmy szef, obdarzony dużą dozą empatii. Nie tylko kieruje pracą wielu ludzi, ale także wspiera Ich, a przede wszystkim stara się znaleźć dla nich czas gdy tego potrzebują. Niezależnie od tego czym się zajmują i jakie stanowisko zajmują.  

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *