HOTEL Z POMYSŁEM 2018. RENAISSANCE AIRPORT w Warszawie

„Czysta, dobra forma budynku w połączeniu z intrygującymi wnętrzami tworzą architekturę wysokiej jakości”, „przemyślany rozmach oraz klasa budynku i wnętrz”, „wspaniały, współczesny design, wszystko co najlepsze w hotelarstwie”, „wnętrza z bardzo dobrze oddanym charakterem lokalizacji oraz polskiego kontekstu”, „wyznaczają nowe kierunki polskiego wzornictwa” – zwycięzcą 11. edycji konkursu Hotel z Pomysłem w głosowaniu 25-osobowego profesjonalnego jury został hotel Renaissance Warszawa Airport. Na podium znalazły się też Fabryka Wełny z Pabianic i Hampton by Hilton Gdańsk Stare Miasto.

Ideą konkursu Hotel z Pomysłem organizowanego przez „Hotelarza” jest promowanie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, designerskich i funkcjonalnych, inwestycji łączących najnowsze trendy w hotelarstwie ze specyfiką polskiego rynku. Głównym kryterium, jakim kierują się jurorzy – architekci, projektanci wnętrz, doradcy hotelowi, przedstawiciele stowarzyszeń branżowych, sieci i operatorów oraz eksperci z poszczególnych obszarów hotelarstwa – jest POMYSŁ, jaki dany obiekt ma na siebie i swoją obecność na rynku hotelowym. Wskazują oni obiekty, które według ich interpretacji tego kryterium wyróżniają się na tle konkurencji pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty. Renaissance dołącza w ten sposób do elitarnego grona najlepszych polskich hoteli, które wygrywały wcześniejsze edycje konkursu, m.in. Hiltona Gdańsk, Andel’sa Łódź, Puro Wrocław i Gdańsk, Indigo Warszawa i Kraków, Radissona Blu, Narvilu, Krasickiego i Arłamowa.

I MIEJSCE RENAISSANCE AIRPORT, Warszawa – wspaniały, współczesny design

Zaprojektowany przez pracownię JEMS pierwszy w Polsce hotel pod marriottowską marką Renaissance przekonał do siebie jurorów Hotelu z Pomysłem doskonałym połączeniem sieciowych wymogów z designem odwołującym się do najlepszych tradycji polskiej szkoły wzornictwa i grafiki. Jak pokazuje przykład tego hotelu, inspiracje lokalną kulturą, sztuką i historią, umiejętnie wykorzystane, mogą nadać nową wartość globalnym markom. „Przemyślany rozmach oraz klasa budynku i wnętrz z bardzo dobrze oddanym charakterem lokalizacji oraz polskiego kontekstu z uwzględnieniem światowych trendów w projektowaniu” – Michał Winiarski, pracownia architektoniczna C13. „Czysta, dobra forma budynku w połączeniu z intrygującymi wnętrzami tworzy architekturę wysokiej jakości. Bardzo ciekawy, graficzny design z dużą ilością nasyconych, ale jednocześnie eleganckich kolorów.

Wnętrza wyznaczają nowe dobre kierunki polskiego wzornictwa, a przy okazji świetnie otwierają się widokowo na warszawski port lotniczy” – Anna Król, CKK Architekci. „Wspaniały, współczesny design połączony z doskonałym serwisem. Wszystko, co najlepsze w hotelarstwie” – Wojciech Witek, pracownia Iliard. „Projekt tego hotelu zdecydowanie odróżnia się od pozostałych. Styl przyjaznego designu oddają użyte materiały zgodne z najnowszymi trendami na rynku. Zwraca uwagę projekt światła dekoracyjnego” – Agata Frątczak, studio Madama.pl. „Najbardziej oryginalny przylotniskowy hotel w Polsce. Zarówno jeśli chodzi o bryłę budynku, nawiązującą kształtem do futurystycznego samolotu, jak i wnętrza inspirowane polskim wzornictwem w stylu vintage. No i dzięki ustawionemu w lobby symulatorowi goście mogą poczuć się jak piloci dreamlinera” – Karol Weber, blog enjoyyourstay.pl. Do tego m.in. „restauracja Challenge ’32 przypominająca kawałek historii polskiego lotnictwa” – Lech Szelemet, Polor. „Choć przyszło na niego czekać aż 10 lat, było warto. Udało się idealnie zrealizować założenia marki, łącząc odniesienia do polskiej kultury i sztuki, w tym użytkowej, z uniwersalizmem nowoczesnego designu” – podsumowuje Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia.

II MIEJSCE FABRYKA WEŁNY HOTEL & SPA, Pabianice – postindustrialna historia nasycona nowoczesnym tchnieniem

Fabryka Wełny to fenomen konkursu Hotel z Pomysłem. Otwarta pięć lat temu w XIX-wiecznej fabryce rodziny Baruchów startuje już po raz czwarty i po raz kolejny jest w ścisłej czołówce. Jak widać, ten pomysł się nie starzeje i cały czas jest doceniany, jako jeden z lepszych w Polsce. „Adaptacja postindustrialnych budynków na cele hotelowe jest ciągle w modzie. Surowa cegła, stalowe kolumny i przestronne wnętrza odpowiadają za wyjątkowość doświadczenia gościa” – Wojciech Witek, studio Iliard. „Miejsce zasługuje na uznanie z uwagi na fakt, że bez istotnej zmiany estetyki powstało w nim drugie życie, które dowodzi pewnej uniwersalności jego architektury.

W zrewitalizowanym budynku z pietyzmem odniesiono się do tego, co w jego substancji autentyczne, pozwalając nam dzisiaj na realny dotyk historii” – Anna Król, CKK Architekci. „Klimat 150-letniego zakładu unosi się w powietrzu nasycony nowoczesnym tchnieniem” – Konrad Rubaszkiewicz, pracownia KM Rubaszkiewicz. „Obiekt świetnie zaprojektowany w historycznym postindustrialnym budynku. Magia sama w sobie. Czerpie z pięknego, przemysłowego dziedzictwa regionu nadając XIX-wiecznemu budynkowi nowoczesne funkcje. Hotel jest duży, jednak po wejściu do środka zaskakuje kameralnością. Stonowane wnętrza z wykorzystaniem elementów betonowych, drewna i dodatków sztuki współczesnej dodają klimatu” – Jarosław Kołodziejczyk, Mextra Group. Podsumowując: „fantastyczna rewitalizacja” – Dariusz Futoma, Horwath HTL, „świetne wykorzystanie zabytkowych wnętrz, piękny projekt oraz wyjątkowa oferta” – Magdalena Sekutowska, Hilton. „Obiekt, który ożywia poprzemysłowe budynki i tworzy produkt turystyczny w miejscu z relatywnie niewielkim potencjałem. Do tego całość przemyślana i spójna, zarówno od strony designu, jak i koncepcji poszczególnych elementów” – Zbigniew Adamów-Bielkowicz, „Rynek Turystyczny”.

III MIEJSCE HAMPTON BY HILTON OLD TOWN, Gdańsk – autentyczny i wierny tradycji miejsca

Hotel powstały w ośmiu kamienicach na gdańskiej Starówce, w których od czasów przedwojennych mieściły się m.in. kina. Obiekt wpasowujący się w miejską tkankę Starego Miasta, swoimi wnętrzami nawiązuje do legendarnego kina Neptun, działającego w tym miejscu przez ostatnie lata. „Wtopiony w historyczną tkankę miejską, nieszablonowa architektura, bardzo dobra aranżacja wnętrz z wykorzystaniem tematyki związanej z lokalizacją” – Ireneusz Węgłowski, IGHP. „Za podtrzymanie tradycji miejsca związanego z kinematografią i połączenie go z nowoczesnym hotelem” – Dariusz Futoma, Horwath HTL. „Autentyczny i wierny tradycji miejsca, w którym powstał. Pomysł na odtworzenie klimatu kina w hotelu jest imponujący. Ciekawa aranżacja wnętrz, która łączy elegancję sieciowego hotelu z historią kamienicy, w której powstał” – Anita Bajdalska, firma Manager SPA. „Bardzo udana adaptacja bryły hotelu w wymagającą tkankę miejską gdańskiego Starego Miasta” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. „Trudny, skomplikowany projekt ze względu na lokalizację i skalę przebudowy, który udało się świetnie zrealizować tak na zewnątrz, jak i wewnątrz” – Rafał Szubstarski, „Hotelarz”. Czyli „świetna lokalizacja w miejscu byłego kina Neptun, odważna adaptacja, uśmiechnięta załoga – idealny Hampton” – Dorota Malinowska, Pro Value. „Lokalizacja, podkreślenia wyjątkowego miejsca, w którym kiedyś znajdowało się kino, i doskonały produkt Hampton by Hilton to pewny kandydat do osiągnięcia sukcesu inwestycyjnego” – Gheorghe Cristescu, Polski Holding Hotelowy.

W PIERWSZEJ DZIESIĄTCE AC BY MARRIOTT,

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *