Podsumowanie ferii i 5 sposobów na walkę z nadchodzącym niskim sezonem

Ferie za nami. Dla wielu hotelarzy były to bardzo intensywne tygodnie, do których przygotowywali się cały rok. Czas na podsumowanie, chwilę oddechu i zaplanowanie działań na kolejne miesiące



Na podstawie danych z Profitroom Booking Engine wiemy już, że sprzedaż pakietów feryjnych znacznie przekroczyła zeszłoroczne wyniki. To kolejne potwierdzenie, że inwestycja w direct booking to strzał w dziesiątkę! W obiektach w górach wyprzedzenie rezerwacji wzrosło o 10 dni (z 42 do 52), a liczba zarezerwowanych pakietów feryjnych wzrosła o 18 proc., podczas gdy ich wartość o 30 proc. Zatem udało się nie tylko sprzedać więcej, lecz także drożej – średnia cena za noc w pakiecie wyniosła 825 zł. Na Mazurach wyprzedzenie rezerwacji nie uległo zmianie – okno rezerwacyjne drugi rok z rzędu wynosiło ok. 22 dni.

Liczba rezerwacji wzrosła jednak aż o 54 proc., a ich wartość o 76 proc., z ADR wynoszącym 535 zł! Największym zaskoczeniem jest sprzedaż ferii w obiektach nadmorskich, gdzie okno rezerwacyjne wydłużyło się o 12 dni (z 17 do 29), liczba rezerwacji wzrosła o 75 proc., a liczba pokojonocy i wartość rezerwacji aż o 95 proc., z ADR na poziomie 508 zł!* Obiekty mazurskie i nadmorskie są coraz popularniejszym kierunkiem na ferie – są dużo tańsze niż obiekty w górach (średnio o ok. 300 zł/noc w pakiecie), a kurorty po sezonie oferują ciszę, spokój i czyste powietrze (regularne alarmy smogowe na Podhalu nie pozostają bez echa). Z kolei mniejsza dynamika wzrostu w regionach górskich wynika z nasycenia regionu – pomimo pojawiającej się wciąż infrastruktury noclegowej, hotele, wyciągi i restauracje nie dają rady obsłużyć stale rosnącej liczby turystów. Coraz większa popularność obiektów nadmorskich i mazurskich jest więc zjawiskiem jak najbardziej pozytywnym i pozwala neutralizować negatywne skutki sezonowości dla tych regionów.

Czas na marzec

Za pasem marzec, który dla wszystkich hotelarzy, bez względu na lokalizację, nie jest łatwym miesiącem. A nie od dziś wiadomo, że nie sztuką jest sprzedać pokoje w najwyższ [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Sara Antoszewicz, revenue specialist w firmie Profitroom

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *