Żeby się wreszcie wyspać!

Konkurencja na rynku hotelowym, pojawianie się wciąż nowych obiektów, szczególnie 4- i 5-dwiazdkowych, wyznacza atrakcyjność wyposażenia wnętrz pokoi. Inwestorzy prześcigają się w tym, aby jak najbardziej oryginalnie zaprezentować swój obiekt. Zaoferować gościowi coś, czego nie będzie miał w domu. Dać mu opowieść o miejscu i mnóstwo pozytywnych emocji, które na długo zapamięta. Zapewnić najlepsze warunki na dobry sen.



Wnętrza hotelu są tylko ubraniem pomysłu inwestora na ten biznes. Jego stylizacją. Bo nawet najpiękniejsze wnętrza bez dobrego konceptu biznesowego nie sprawdzą się, nie przyciągną i nie zatrzymają gości. Nie przekonają ich. Doświadczenie architektów projektujących hotele ma natomiast pomóc biznesmenowi w realizacji jego pomysłu od strony wizualnej i urzeczywistnieniu jego wizji. Dobry architekt potrafi tego dokonać.

Bez przepisu na komfort

Projektowanie na tym polega, że nie ma na przepisu, ale wnętrze tworzy się dla danego miejsca i pod konkretne potrzeby. Nie projektuje się „dla nikogo i dla wszystkich”, ale pod konkretnego odbiorcę. Architekt powinien zaprojektować hotel w każdym stylu, w zgodzie z wizją biznesową klienta. Musi obserwować, oglądać, przyglądać się i uważnie wsłuchiwać w potrzeby klienta, który chce, aby jego hotel wyróżniał się – był niepowtarzalny. On doskonale wie, czego chce. Jednak najważniejszy jest nastrój w pokoju hotelowym i to, jak będzie się czuł w nim gość. A ma się czuć w nim znakomicie. Ma mieć poczucie przytulności i komfortu. Wnętrze ma mu pokazać jakąś historię. Bajkę, w której on będzie głównym bohaterem. Ważne są detale, o których często się zapomina. Na przykład, co kobieta w pokoju hotelowym ma zrobić z torebką, gdzie ją położy lub gdzie powiesi. W aranżacji pokoju hotelowego ważne są detale. Trzeba rozważyć na przykład taką kwestię: czy meble mają mieć szuflady, czy może jednak nie? W hotelu pobytowym są one potrzebne, bo goście spędzają w pokoju więcej czasu. Muszą mieć dużo półek, aby pomieścić swoje rzeczy, miejsce na składowanie, przechowywanie ubrań, ale też w miejscowościach turystycznych np. nart, kombinezonów, kasków, butów narciarskich...



Projekt zaczyna i kończy inwestycję

Design pokoju hotelowego to już sam koniec koncepcji. Jego wystrój jest tak naprawdę tylko niewielkim elementem ogromnej całości – wierzchołkiem góry lodowej. Wszystko zaczyna się w momencie projektowania budynku i tu niestety często jest tragedia. Architekci, którzy nigdy nie projektowali hotelowych wnętrz, nie powinni nigdy zajmować się bryłą, bo popełniają mnóstwo błędów, które w fazie wyposażania pomieszczeń bywają trudne do usunięcia, a często wręcz niemożliwe. W procesie tworzenia projektu budynku trzeba też współpracować z branżystami. Nie wolno tego pomijać, bo liczba instalacji, które znajdują się w pokoju hotelowym, jest ogromna. Trzeba dobrze zaprojektować ich miejsce oraz ilość, bo później, na etapie tworzenia wystroju pokoju może to być problemem nie do przejścia. W najlepszym wypadku trzeba będzie kuć ściany. Dlatego pomysł na wnętrze pokoju hotelowego powinien rozpoczynać całą inwestycję i później ją kończyć. Nie wolno o tym zapominać. W przeciwnym razie wiąże się to zarówno z niepotrzebnymi nerwami, kosztami, jak i z dłuższym, niż zakładano, czasem oddania obiektu do użytkowania.

Z myślą o kategoryzacji

Właściwie każdy hotel, który aranżujemy, musimy poprawiać, bo pojawiły się błędy przy projektowaniu jego tkanki. Często architekci tworzący projekt budynku nie mają pojęcia o wymogach kategoryzacji i nie biorą jej kompletnie pod uwagę. Spotykamy się z niewiarygodną ilością błędów i grzechów zaniechania. Potem musimy rezygnować ze wspaniałych pomysłów i doskonałych rozwiązań, bo zastajemy budynek zaprojektowany bryłą, a nie funkcją. Projektując hotel, zawsze powinno się więc współpracować z wnętrzarzami, bo to oni doskonale wiedzą, jak będzie on funkcjonował i na co zwrócić szczególną uwagę, aby unikać błędów i już na tym etapie myśleć o tym, jaką kategorię będzie on miał. Podczas projektowania pokoi hotelowych, n [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Justyna Jabłońska i Wojciech Niewiński, ORB Studio

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *