Największe międzynarodowe sieci hotelowe w Polsce

W Polsce obecnych jest 13 międzynarodowych sieci hotelarskich z 41 markami. I chociaż ok. 190 hoteli, które działają pod tymi markami, stanowi zaledwie 7 proc. spośród wszystkich 2,8 tys. hoteli w Polsce, to 31 tys. pokoi, którymi dysponują, stanowi już blisko 23 proc. spośród 136 tys. pokoi. Które międzynarodowe sieci są najliczniej obecne w naszym kraju, w jakich lokalizacjach otwierają nowe obiekty, piszemy w „Raporcie z Rynku HoReCa w Polsce”, który wraz z „Hotelarzem” otrzymają wszyscy prenumeratorzy czasopisma.

ACCOR. Bezdyskusyjnym liderem rynku jest sieć Accor, większościowy udziałowiec Orbisu, z blisko 12,8 tys. pokoi w 75 hotelach. Kolejne sieci: Hilton i Marriott dopiero w 2018 r. przekroczyły próg 3 tys. pokoi. Najwięcej hoteli działa pod marką Mercure – 21, ale najszybciej rozwija się wprowadzona na początku tej dekady marka ibis Styles, pod którą działa już 11 obiektów. W ub.r. otwarte zostały dwa w Warszawie i jeden w Morach pod Warszawą, w tym roku ruszyć mają następne w Lublinie i Nowym Targu, podpisano są też umowy na kolejne w Warszawie, Krakowie, Radomiu, Bolesławcu i Tomaszowie Lubelskim, a Orbis buduje własnego ibisa Styles w Szczecinie. Portfolio dotychczasowych sześciu marek Accoru w Polsce (Sofitel, Mercure, Novotel, ibis, ibis Styles i ibis Budget) powiększyło się w 2018 r. o pierwszy na naszym rynku hotel pod luksusową marką Raffles w Warszawie, a już w tym roku o MGallery by Sofitel w Krakowie, pod którą w 2019 r. otwarty ma zostać kolejny hotel we Wrocławiu, a później w Juracie. W ub.r. podpisano też umowę na następny nowy brand w Polsce – aparthotelowe Adagio, które zadebiutować ma w Krakowie. Łącznie pod markami Accoru na różnym etapie realizacji jest ok. 20 nowych hoteli z blisko 2,5 tys. pokoi, co daje Accorowi pozycję lidera rynku również pod tym kątem.

HILTON. O pozycję nr 2 na polskim rynku walczą dwie największe na świecie sieci: Hilton i Marriott International. Hilton zadebiutował w Polsce w 2007 r. swoją główną marką w Warszawie, a obecnie ma już 20 hoteli pod czterema brandami. Motorem napędowym sieci jest Hampton by Hilton z 11 hotelami. Tylko w ub.r. otworzyły się w Warszawie i Gdańsku (to trzecie Hamptony na tych rynkach) oraz w Oświęcimiu, w tym ruszył już hotel w Poznaniu, a wkrótce otwarty zostanie w Kaliszu. W przygotowaniu są następne w Warszawie, Łodzi, Olsztynie i Swarzędzu, a także cztery pod marką Hilton Garden Inn, które dołączą do trzech już działających. W ub.r. sieć podpisała franczyzę na otwarcie w Świnoujściu trzeciego Hiltona w Polsce oraz na hotel pod nową marką Curio Collection by Hilton, która zadebiutuje w Krakowie. Szuka też inwestorów dla swoich kolejnych nowych marek: luksusowego brandu Canopy by Hilton i stworzonego w 2018 r. ekonomicznego Motto by Hilton. Obecnie, poza Hamptonem w Kaliszu, sieć ma w przygotowaniu10 następnych hoteli z ok. 1,4 tys. pokoi.

MARRIOTT INTERNATIONAL. O ile Hilton rozwija się w Polsce głównie przez Hamptona, o tyle Marriott Int., który również ma w Polsce ponad 3 tys. pokoi – przez wprowadzanie nowych marek, a ma ich w swoim portfolio blisko 30. W Polsce 15 hoteli działa aż pod ośmioma brandami. Najwięcej pod - przejętą trzy lata temu wraz siecią Starwood - marką Sheraton z 950 pokojami w czterech hotelach, z których ostatni otwarty został w 2008 r. w Sopocie. W 2017 r. we Wrocławiu zadebiutował AC Hotel by Marriott, w 2018 r. Renaissance w Warszawie i Moxy przy lotnisku Katowice-Pyrzowice, w tym roku pojawi się Four Points by Sheraton w Warszawie, w Krakowie powstaje hotel pod soft brandem Autograph Collection, a w dwumarkowym kompleksie w Warszawie razem z Moxy aparthotelowy Residence Inn. W tym roku otwarty już został Moxy na warszawskiej Pradze, kolejny uruchomiony zostanie przy lotnisku Poznań-Ławica, a następne powstaną m.in. w Poznaniu i Szczecinie. Poza trzema hotelami otwieranymi w tym roku (dwa Moxy i Four Points) łącznie z 450 pokojami, Marriott Int. ma w tzw. pipelinie w Polsce kolejnych 11 hoteli z ok. 1,7 tys. pokoi.

W raporcie także o planach rozwoju IHG, Radisson, Louvre Hotels Group, Best Western Hotels & Resort, Vienna House i B&B Hotels.

Aby otrzymać raport, wraz z kolejnym wydaniem „Hotelarza” zamów prenumeratę TUTAJ


Czasopismo dostępne jest także w salonach Empik na terenie całej Polski.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *