J.W. Construction Holding, jeden z największych deweloperów mieszkaniowych w Polsce, już 15 proc. przychodów (ponad 62 mln zł) czerpie z działalności hotelowej. W 2018 r. wzrosły one o 12 mln zł. Największy udział ma w nich 236-pokojowy Czarny Potok Resort & Spa w Krynicy-Zdroju, który zanotował 32 mln przychodów, czyli średnio 2,7 mln miesięcznie (ok. 11,3 tys. miesięcznie na pokój). Obecnie baza hotelowa Grupy J.W. Construction obejmuje pięć hoteli i dwa aparthotele, łącznie z 1174 pokojami, co daje jej 15 miejsce wśród największych graczy na polskim rynku hotelowym.
Czarny Potok Resort & Spa otwarty został w 2012 r. W ub.r. jego przychody zwiększyły się o ponad 3,5 mln zł z 28,35 mln w 2017 r.
Pod koniec 2015 r. JWCH otworzył w Szczecinie 100-pokojowy hotel Dana. W ub.r. odnotował on 7 mln zł przychodów, czyli średnio 580 tys. miesięcznie (5,8 tys. miesięcznie na pokój). Józef Wojciechowski, główny udziałowiec J.W. Construction, deklaruje, że standard hotelu Dana będzie podwyższany. – To luksusowy obiekt, który choć ma na razie cztery gwiazdki, to już spełnia warunki pięciogwiazdkowego hotelu. A jeszcze go ulepszymy. W przyszłym roku otworzymy basen, klub fitness i sale konferencyjne, które będą zlokalizowane w sąsiadującym i połączonym z nim apartamentowcu Hanza Park, innej naszej szczecińskiej inwestycji – powiedział w najnowszym wywiadzie dla „Forbesa”.
Grupa posiada też trzy Hotele 500 w Zegrzu pod Warszawą, Strykowie pod Łodzią i Tarnowie Podgórnym pod Poznanie. 170-pokojowy hotel w Tarnowie Podgórnym miał w 2018 r. blisko 6,2 mln zł przychodów, czyli blisko 517 tys. miesięcznie (ok. 3 tys. miesięcznie na pokój), 128-pokojowy hotel w Zegrzu blisko 6,3 mln przychodów (ok. 522 tys. miesięcznie, 4 tys. na pokój), a 115-pokojowy hotel w Strykowie 4 150 tys. (346 tys. miesięcznie, 3 tys. na pokój). – Zbudowanie pozycji z naszymi Hotelami 500 zajęło nam kilka lat, ale teraz przynoszą nam niezły zysk, na poziomie 10 procent EBITDA, trudno znaleźć taką inwestycję. Ładny zwrot zaczął wreszcie dawać Czarny Potok – mówił Józef Wojciechowski na łamach „Forbesa”.
W połowie 2017 r. grupa uruchomiła aparthotel Varsovia Apartamenty Jerozolimskie ze 114 jednostkami, a w połowie ub.r. Varsovia Apartamenty Kasprzaka z 311 jednostkami. – W Varsovii, którą otworzyliśmy pół roku temu, mamy obłożenie w granicach 50 proc., a docelowo chcemy dojść do 70-80 procent – deklaruje Wojciechowski i zapowiada inwestycję hotelową w Krakowie. – Półtora roku temu kupiłem zabytkowy budynek w centrum Krakowa [u zbiegu ul. Wielopole i Dietla za 44,1 mln zł]. Zakochałem się w nim, bo to jest wizytówka Krakowa. Przykład świetnej architektury modernistycznej. Chcemy z niego zrobić ekskluzywne miejsce z dobrym sieciowym brandem.
Dodaj komentarz