Wbrew pozorom wynagrodzenia pracowników liniowych w hotelach różnych segmentów są podobne, a to ze względu na zważone, porównywalne obciążenie pracą. Pani pokojowa w ibisie sprzątnie w osiem godzin 20 pokoi 14-metrowych, podczas gdy w Mercure 15 pokoi 25-metrowych, a w Sofitelu 10 pokoi 40-metrowych lub dwa apartamenty - mówi w najnowszym "Hotelarzu" Aneta Lewandowska, dyrektor generalna Sofitel Warszawa Victoria. Pełna relacja z wydarzenia w najnowszym wydaniu naszego czasopisma.
- Pani pokojowa w ibisie sprzątnie w osiem godzin 20 pokoi 14-metrowych, podczas gdy w Mercure 15 pokoi 25-metrowych, a w Sofitelu 10 pokoi 40-metrowych lub dwa apartamenty. Nie podjęłabym się również wartościowania profilu pracowników, tzn. trudno jest ocenić, czy więcej powinniśmy zapłacić za nienaganną aparycję pracownika w 5-gwiazdkowym hotelu czy za multizadaniowość pracownika w ibisie. Dużą wartością i ułatwieniem jest zaś fakt przynależności do Grupy Hotelowej Orbis z 10 hotelami na rynku warszawskim. Naturalną ścieżką kariery dla wielu np. kucharzy będzie promocja do gastronomii w Sofitel Warsaw Victoria, imponującej jeśli chodzi o skalę w dziale bankietów, imponującej jeśli chodzi o różnorodność i wyrafinowanie w restauracji Brasserie Moderne.
Czynnikiem przechylającym znacząco szalę w stronę hotelu wyższej klasy, takich jak np. Sofitel Warsaw Victoria, jest jego legenda. Legenda tego hotelu oddziałuje na moje pokolenie. „Tej Victorii”, którą wszyscy Polacy znają z filmów i piosenek. Hotelu ikony, którego legenda zaczęła się tworzyć, zanim jeszcze przyszłam na świat, i trwa nieprzerwanie już ponad 40 lat. Legenda zwabiła do Victorii mnie, moją szefową Talent and Culture oraz szefową Finansów. Jak się oczywiście państwo domyślają, niestety nie jest skuteczna, jeśli chodzi o młodych ludzi lub obcokrajowców. Szczęśliwie świat obiegła już informacja o tym, że Grupa Hotelowa Orbis, której Sofitel Warsaw Victoria jest częścią, otrzymała w tym roku nagrodę AON dla najlepszego pracodawcy w Polsce za 2018. Oczywiście nie nagroda sama w sobie, ale powody, dla których zostaliśmy nią uhonorowani, czyli budowanie efektywnego i przyjaznego środowiska pracy, angażującego pracowników, są najlepszym sposobem, by przyciągnąć i utrzymać pracowników. A to są prawdy uniwersalne, ponadsegmentowe i ponadkategoryzacyjne, absolutnie niezależne od liczby gwiazdek - dodaje Lewandowska.
Więcej w najnowszym "Hotelarzu".
Prenumeratę "Hotelarza" zamówić można TUTAJ.
Czasopismo dostępne jest także w salonach Empik na terenie całej Polski.
Dodaj komentarz