Mercure Warszawa Grand nawiązuje do lat 50. i Syrenki 100

Zakończył się kolejny etap działań modernizacyjnych hotelu Mercure Warszawa Grand.  Poprzez odnowione wnętrza nawiązuje on do historii miasta oraz samochodu Syrenka 100, którego produkcja rozpoczęła się w 1957 roku – dokładnie wtedy, gdy hotel rozpoczął działalność. Marka Mercure czerpie z oryginalnych, lokalnych inspiracji, dzięki którym każdy z hoteli ma inne, niepowtarzalne wnętrze, oddające klimat i kulturę miejsca, w którym się znajduje. Podobnie jest w przypadku Mercure Warszawa Grand, który posiada bogatą historię i liczne nawiązania do życia Warszawy. Hotel przez wiele lat był siedzibą Polskiego Komitetu Olimpijskiego, dlatego do tej pory w wystroju dominowały elementy sportowe, np. sala konferencyjna Olimp czy charakterystyczne malowidło przedstawiające sztafetę biegnących sportowców. Rozpoczęta w 2018 roku modernizacja przestrzeni wspólnych i pokoi była okazją do odświeżenia motywu przewodniego. Koncepcję nowych wnętrz przygotował łódzki zespół projektantów z pracowni EC-5.  W hotelu pojawiły się nawiązania do lat 50. w Warszawie, w szczególności do roku 1957, kiedy to hotel rozpoczął działalność, a jednocześnie Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie wystartowała z produkcją ikonicznego warszawskiego samochodu – „syrenki” w modelu 100. Centralnym punktem i główną ozdobą lobby w hotelach Mercure jest zawsze nawiązujący do lokalnej historii tzw. brandwall. W Mercure Warszawa Grand jego głównym elementem został oryginalny przepołowiony model Syrenki. Motyw historii miasta opowiadany jest również poprzez plakaty oraz grafiki, którymi udekorowane są ściany hotelu. Elementy te pokazują dawną Warszawę w jej najbardziej rozpoznawalnych miejscach.

Lobby hotelowe zostało zaprojektowane tak, aby było przytulne, a jednocześnie nowoczesne. Można tam znaleźć oryginalne meble wykonane przez polskie firmy i projektantów, a całości dopełnia parowy kominek, który ociepla wnętrze i pozwala poczuć prawdziwie domową atmosferę. – Hotel od początku był symbolem nowoczesności i odegrał ważną rolę w historii hotelarstwa – podkreśla Artur Derela, dyrektor Mercure Warszawa Grand. – To właśnie tutaj po raz pierwszy wszystkie pokoje zostały wyposażone w pełne węzły sanitarne oraz wprowadzono wywieszki np. „proszę nie przeszkadzać”, „proszę posprzątać”. Tu wydano też pierwsze rozmówki obcojęzyczne w czterech językach, a także wyprodukowano film reklamowy, który spełniał wymogi materiału instruktażowego. Naszą ambicją jest ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań, aby ciągle zaskakiwać naszych gości.

W odnowionym lobby symbolem nowoczesnego hotelarstwa jest mobilna recepcja. Goście Priority Welcome zamiast przy recepcyjnej ladzie, są witani przy designersko zaprojektowanych stacjach-wyspach. W odpowiedzi na najnowsze trendy, w przestrzeni wspólnej hotelu wyodrębniona została strefa co-workingowa, nazywana przez hotel „Centrum Spotkań i Biznesu”. Oprócz wygodnie zaaranżowanej, sprzyjającej pracy przestrzeni, do dyspozycji gości oddano również stanowisko komputerowe oraz drukarkę.

Zwieńczeniem renowacji są wykańczane obecnie pokoje mock–up, które zostały zaprojektowane w dwóch wersjach kolorystycznych – butelkowa zieleń i złoty. Króluje w nich motyw motoryzacyjny, widoczny na fototapetach oraz ilustracjach i grafikach odzwierciedlających historię Warszawy. Mock-up roomy, to wstęp do dalszej modernizacji obiektu. W 2019 roku renowację przejdą 54 pokoje zlokalizowane na dwóch piętrach hotelu, a ich wnętrza będą zaprojektowane już zgodnie z nową koncepcją wystroju.

 


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *