MATERIAŁ PARTNERA: Czystość w hotelu – jak za jej sprawą zadbać o zadowolenie gości?

Czystość hotelu to jeden z czynników, który decyduje o przyjemnym pobycie i zadowoleniu gości, a także wpływa na decyzję o ponownych odwiedzinach danego miejsca lub zarekomendowaniu go innym. Jak zatem zadbać o czystość budynku przy pomocy nowoczesnych urządzeń?

Czy warto rezygnować z 94% klientów?

Pod koniec 2012 roku Instytut Badań Rynkowych na zlecenie BBC przebadał wymagania Polaków dotyczące zakwaterowania w hotelach. Choć od czasu badania minęło kilka lat, trudno przypuszczać, by nasze preferencje diametralnie się w tym czasie zmieniły. Aż 94% respondentów zadeklarowało, że po zameldowaniu w hotelu największe znaczenie ma dla nich czystość! (źródło) W praktyce oznacza to więc, że hotel który zaniedbuje ten ważny aspekt dobrowolnie rezygnuje ze zdecydowanej większości gości, którzy przecież mogliby do niego powrócić w przyszłości i polecić obiekt znajomym. Zresztą czystość hotelu jest oceniana przez gości na bieżąco na internetowych portalach branżowych. Większe zaniedbania w czasie w tym zakresie mogą więc doprowadzić do poważnych strat wizerunkowych i utraty potencjalnych klientów.

Odkurzanie w hotelu – skutecznie, dyskretnie i cicho

Jak dbać o czystość budynku? Zacznijmy od podstawowej codziennej czynności jakim jest odkurzanie hotelu. W tym samym badaniu aż 48% respondentów wskazało panujący w budynku hałas, jako jedno z najważniejszych źródeł niezadowolenia z pobytu. Źródłem hałasu może być muzyka lub inni goście, ale również nieodpowiednio dopasowany odkurzacz użytkowany przez personel sprzątający. Wybierając sprzęt do hotelu należy więc zwrócić uwagę nie tylko na jego skuteczność, ale również cichą pracę.

W tym kontekście ciekawą ofertę prezentuje firma Kärcher, w postaci odkurzacza T 10/1, przeznaczonego do zbierania suchych zanieczyszczeń. Poziom ciśnienia akustycznego generowanego przez urządzenie wynosi 59 dB, więc odkurzanie obiektu może być dyskretne z punktu widzenia gości. T 10/1 ma duży, żółty włącznik, który można wygodnie obsługiwać za pomocą stopy bez potrzeby schylania się. Zderzak na obudowie chroni przed uszkodzeniem odkurzacz oraz meble i ściany w skutek przypadkowego zderzenia. Zmywalny filtr koszykowy skutecznie chroni turbinę a fizelinowa torebka filtracyjna jest wyjątkowo odporna na rozdarcie i jest znacznie bardziej pojemna od standardowej torebki papierowej. System Clip usprawnia łączenie węży ssących oraz rur i kolanek, umożliwiając przy tym łatwe przedłużanie węży oraz szybką wymianę akcesoriów. Wszystkie akcesoria można przechowywać „pod ręką” i w należytym porządku na obudowie odkurzacza dzięki specjalnym uchwytom.

Lśniące posadzki

Inaczej należy podejść do twardych posadzek. Prawidłowe czyszczenie zależy w tym zakresie od tworzywa, z którego zostały one wykonane. Kamień naturalny, kamień sztuczny i podłogi ceramiczne charakteryzują się innymi właściwoścami i wymogami pielęgnacji oraz czyszczenia . Przykładowo, popularny marmur wymaga codziennego mopowania na sucho w celu usunięcia piasku i stosowania preparatów o neutralnym pH. Podobnie jest z piaskowcem, który ponadto źle reaguje w kontakcie z alkoholem (zawierają go niektóre środki czyszczące). Szkło i kamienie sztuczne są zwykle twarde i odporne na ścieranie. Płytki ceramiczne, a zwłaszcza gres, należy czyścić przy użyciu specjalnych środków. Te przeznaczone do gładkich powierzchni nie powinny zawierać składników przyczyniających się do powstawania smug, a do matowych – muszą charakteryzować się ograniczonym napięciem powierzchniowym.

W czyszczeniu posadzek pomocne są nowoczesne urządzenia. Jednym z nich jest szorowarka BD 43/35 C Ep Pack marki Kärcher. Urządzenie zapewnia wygodną pracę operatora ze względu na niewielkie rozmiary. Szerokość robocza szczotek 280 mm w połączeniu z szerokością roboczą odsysania równą 325 mm stanowią idealny kompromis pomiędzy wymaganiami stawianymi przez mniejsze powierzchnie i ciasne korytarze. Wydajność teoretyczna urządzenia to 900 m²/h.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Badania pokazują, że 80% zanieczyszczeń dostaje się do budynków takich jak hotele głównym wejściem. To najważniejsze zagrożenie dla poziomu czystości i kondycji hotelowych posadzek. W jaki sposób ograniczyć tę liczbę? Rozwiązanie jest dość proste. Prowadząc hotel, należy zatroszczyć się o skuteczny system mat wejściowych, które pochłoną zdecydowaną większość brudu z butów odwiedzających go gości.,

W hotelowych powierzchniach spotkamy niekiedy innego typu zabrudzenia niż niż kurz i piasek do usunięcia, których idealnie nadaje się wspomniany odkurzacz T 10/1. Do usuwania zanieczyszczeń takich jak kamień, osady z mydła, tłuszcz występujących w hotelowych sanitariatach, restauracjach i SPA doskonale sprawdzi się odkurzacz parowy SGV 6/5 marki Kärcher. Odkurzacz parowy jednocześnie czyści silnie zabrudzone powierzchnie i odsysa wodę wraz z rozpuszczonym brudem, dzięki czemu po zakończeniu prac powierzchnia jest higienicznie czysta i sucha. Wygodne pokrętło obsługowe z intuicyjnymi piktogramami ułatwia wybór odpowiedniego programu. Kontrolki i wyświetlacz informują o statusie urządzenia oraz o ewentualnych usterkach. Najważniejsze funkcje urządzenia, takie jak regulacja wody/pary i włączenie/wyłączanie odsysania są sterowane za pomocą pokrętła na rękojeści, co pozwala na elastyczne sterowanie pracą maszyny w trakcie czyszczenia. Pokrętło umożliwia regulację temperatury pary wodnej (od gorącej pary po wodę) oraz ilości pary wodnej (w trzech stopniach).

Wykorzystanie profesjonalnego sprzętu czyszczącego w hotelu z pewnością wpływa na komfort przebywających w nim gości. To jednak nie jedyna korzyść. Innowacyjne, wydajne i ciche zarazem urządzenia znacznie poprawiają efektywność pracy personelu sprzątającego i pozwalają skorcić czas jego pracy do niezbędnego minimum. Wypracowane w ten sposób efekty nie pozostają bez znaczenia dla potencjalnych partnerów biznesowych i znajdą swoje odzwierciedlenie w ogólnej ocenie obiektu!

https://www.youtube.com/watch?v=a1G7Eoi2n3M


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “MATERIAŁ PARTNERA: Czystość w hotelu – jak za jej sprawą zadbać o zadowolenie gości?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *