Orbis koncentruje się na nieruchomościach i wydziela część serwisową

Orbis zadecydował o podziale działalności grupy na dwie odrębne linie biznesowe: część serwisową, obejmującą świadczenie usług dla hoteli na podstawie umów franczyzy i zarządzania (działalność asset light), oraz część związaną z posiadaniem nieruchomości (działalność asset heavy).

Na podstawie przeprowadzonych analiz mających na celu optymalizację modelu biznesowego zarząd Orbisu doszedł do wniosku, że rozdzielenie działalności i skupienie się na części nieruchomościowej będzie korzystne dla spółki i jej akcjonariuszy. Podział działalności Grupy Orbis zostanie dokonany poprzez wydzielenie wszystkich składników związanych z częścią serwisową. Firma prowadzi obecnie szczegółowe analizy w celu wypracowania optymalnego rozwiązania po wydzieleniu części serwisowej. Będą one w szczególności uwzględniały rozmowy z Accorem, strategicznym akcjonariuszem Orbisu i właścicielem marek, pod którymi działają wszystkie hotele w grupie. Proces ten pozwoli Orbisowi skoncentrować się w swojej strategii i aktywności operacyjnej na nieruchomościach, które są istotą jego działalności hotelowej. – Orbis, będąc historycznie właścicielem nieruchomości, inwestorem i operatorem, a także dokonując w ostatnich latach znaczących transakcji, zbudował przewagę rynkową i zracjonalizował swój portfel hoteli – mówi Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbisu. – Wejście w fazę zmian strukturalnych pozwoli nam skupić się na zwiększeniu wartości części nieruchomościowej (asset heavy). Kładąc nacisk na nieruchomości hotelowe i wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie, będziemy nadal rozwijać naszą wiedzę techniczną i kompetencje w prowadzeniu przedsięwzięć inwestycyjnych. Wzmocni to naszą zdolność do dalszego zwiększania wartości spółki dla akcjonariuszy – zapowiada. Portfel nieruchomości Orbisu, składający się obecnie z 72 hoteli własnych i leasingowanych (asset heavy) w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, powstał w rezultacie prowadzenia przez spółkę różnych procesów inwestycyjnych, obejmujących m.in.: rozwój organiczny, adaptację istniejących budynków oraz budowę nowych obiektów. Na zasadzie franczyzy działa ponad 60 hoteli.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *