Tekstylia do hotelowych zadań specjalnych

Autor: Magdalena Federowicz-Boule
Nocleg w hotelu ma kojarzyć się z komfortem, bezpieczeństwem, gościnnością, relaksem i przytulnością. Wygodne łóżko, a na nim śnieżnobiała pościel, w oknach ciężkie, nieprzepuszczające światła zasłony. Wszystko ma tu znaczenie, a tekstylia – szczególne. Przede wszystkim pełnią funkcję estetyczną, nadając każdemu wnętrzu wyjątkowy charakter, ale też praktyczną. Nie tylko w pokoju, ale wszędzie tam, gdzie przebywają goście. Wygodne łóżko to absolutna podstawa do tego, aby gość spędzający noc w hotelu mógł wypocząć, jednak na pozytywne odczucia ma wpływ wiele czynników. Liczy się także wnętrze, a zatem jego wystrój, w którym ogromną rolę odgrywają tkaniny – począwszy od zasłon, jaśków i narzut, poprzez poszewki na pościel, a na ręcznikach skończywszy. Nie chodzi tylko o dobór kolorystyczny tekstyliów, które mają współgrać wizualnie z wnętrzem pokoju hotelowego, ale także o faktury i tekstury, bo tkaniny odbiera się, poza zmysłem wzroku, także zmysłem dotyku. Im bardziej miękkie, puszyste i gładkie, tym lepiej odbierane jest również wnętrze. Tkanina potrafi wyczarować odpowiedni klimat i wpływać na nastrój, niezależnie od tego, czy jest to przestrzeń publiczna czy prywatna. Nawet minimalistyczne czy loftowe pokoje, dzięki umiejętnemu doborowi tekstyliów, mogą zmienić się w przytulne, urokliwe, przytulne wnętrza, w których przebywa się z przyjemnością. Dobrze, gdy zaciera się granicę między przestrzenią hotelową a domową, tworząc living room concept, a tu tkaniny odgrywają niezwykle istotną rolę. Miłe dodatki – narzuty, poduszki czy pledy – pozwalają w bardzo prosty sposób nadać wnętrzu domowy charakter i sprawić, że stanie się ono bardziej przytulne. Kategoria hotelu a tekstylia W przypadku hotelu tekstylia muszą spełniać ściśle określone wymogi. Liczy się więc przede wszystkim wytrzymałość materiału, odporność na zabrudzenia oraz łatwość utrzymania go w czystości. Tekstyliom hotelowym stawia się wymagania, a tym można sprostać, kładąc nacisk na ich jakość. Duży wpływ na wybór tkanin ma kategoria hotelu. Inwestor powinien zdawać sobie z tego sprawę, że im wyższa kategoria, tym lepsze i bardziej ekskluzywne materiały powinny być wybierane, ale też dzięki temu tym większe ma możliwości wyboru. Najlepszym, i tak naprawdę najrozsądniejszym, rozwiązaniem jest wybór najdroższych tkanin, na jakie inwestora stać, ponieważ za wysoką ceną takich tekstyliów idzie niezwykle wysoka jakość oraz specjalne funkcje i właściwości tkanin. Są to tkaniny projektowane z myślą o potrzebach obiektów publicznych i specjalnych warunkach użytkowania, a co za tym idzie, znacznie trwalsze niż tekstylia do użytku domowego. Dobrze dobrana tkanina znacząco wpływa na odbiór estetyki obiektu hotelowego, jest praktyczna w konserwacji i decyduje o prestiżu hotelu. Jest oprawą i zwieńczeniem wiedzy oraz pracy projektanta prowadzącego, a także marzeń i wymagań inwestora. Idealnie dobrane tekstylia spinają wnętrza w spójną i harmonijną całość, co przekłada się na komfort użytkowania. Tkanina wpływa na budowanie nastroju w pokoju, z tego powodu należy dołożyć wszelkich starań, aby idealnie dobrać tekstylia, zarówno pod względem funkcjonalności, wzornictwa, jak i dopasowania do charakteru hotelu. Za ich pomocą hotel opowiada historię, two [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *