Corporate Lodging Forum – konferencja HRS o zarządzaniu podróżami służbowymi w firmach

POD PATRONATEM HOTELARZA

W hotelu Renaissance Warsaw Airport Hotel odbyła się czwarta edycja konferencji Corporate Lodging Forum. Organizowane przez HRS wydarzenie jest platformą do wymiany opinii i poglądów, debaty na temat podróży służbowych i organizacji wyjazdów grupowych oraz konferencji. „Hotelarz” był partnerem medialnym wydarzenia. Cykl konferencji Corporate Lodging Forum w 2019 roku odbywa się w 14 miastach na całym świecie: od Chicago, przez São Paulo, po Shanghai, Tokio, New Delhi i Sydney.

fot. Piętka Mieszko/AKPA

W warszawskiej konferencji wzięło udział ponad 200 osób odpowiedzialnych w firmach za zarządzanie podróżami służbowymi m.in. z takich firm jak Siemens, T-mobile, AXA, DHL, Bayer, BSH, a także kilkudziesięciu ekspertów branżowych oraz przedstawicieli świata hoteli.

Hasłem przewodnim CONNECT

Kluczowe dla sprawnego funkcjonowania systemów związanych z organizacją podróży służbowych jest prawidłowe połączenie między różnymi dostawcami usług na zewnątrz i wewnątrz organizacji, dlatego hasłem przewodnim tegorocznej konferencji było słowo CONNECT. Rozmawiano o różnych aspektach connectivity w obszarze podróży służbowych, ponieważ finalnie dzięki lepszej łączności i sprawnej komunikacji możemy zwiększyć zadowolenie podróżującego pracownika, usprawnić procesy, a także wygenerować oszczędności.

fot. AKPA

Znaczenie wzajemnej komunikacja i dialogu podkreślali zarówno przedstawiciele firm jak i hoteli. – Punktów styku między firmami, a nami hotelarzami oraz powiązań jest tyle, że musimy żyć ze sobą wspólnie w symbiozie. Ważne żebyśmy wspólnie komunikowali się ze sobą i rozmawiali. Rozmowa, dialog i negocjacje to klucz do sukcesu – mówi Bartosz Bucki, dyrektor sprzedaży sieci Focus Hotels.

Duża część zagadnień dotyczących podróży służbowych koncentrowała się wokół zaawansowanych technologii. Jacek Bisiński z Google prezentował, w jaki sposób można wykorzystać i analizować zbierane w procesach rezerwacji dane do poznania potrzeb, zwyczajów i oczekiwań podróżujących, co finalnie pozwala dostarczyć spersonalizowaną ofertę, uprościć proces planowania jak i przebieg samej podróży. Dzięki temu podróżujący oszczędza czas i pieniądze, a poziom jego zadowolenia jest znacznie większy.

– Takie konferencja dają nam pogląd na to, w jakim jesteśmy miejscu, jeśli chodzi o podejście do podroży służbowej, jaki jest progres w technologii – mówi Agnieszka Graczyk dyrektor zarządzający CFI GROUP. – Te rozwiązania, o których się dowiadujemy na pewno są przyszłością zarówno w zakresie podroży służbowych jak i rezerwacji.

Z perspektywy strategii sprzedaży

Niezwykle ważny z perspektywy strategii sprzedażowej hotelu był temat dotyczący zgodności dokonywanych rezerwacji hotelowych z polityką podróży w firmie. Przestrzeganie polityki podróży i korzystanie z wybranych przez firmę kanałów rezerwacji pomaga zapewnić odpowiednią opiekę podróżującemu pracownikowi. Dla firmy oznacza to możliwość zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom, lepszą kontrolę wydatków oraz działań pracowników.

W zapewnieniu zgodności z wymogami firmy mogą pomóc różnorodne technologie dedykowane obsłudze klienta, które umożliwiają stałą łączność z podróżującymi pracownikami, przyczyniając się jednocześnie do zwiększenia satysfakcji podróżnych. Co istotne trend ten zaczyna w coraz większym stopniu dotyczyć, nie tylko rezerwacji indywidualnych, ale także grupowych i konferencyjnych.

Jak zaistnieć na rynku podróży służbowych

Z dużym zainteresowaniem hotelarzy spotkała się prezentacja Roberta Hornmana, senior vice president hotel solutions w HRS, który w pigułce przedstawił obecną sytuację branży hospitality. Zwrócił on uwagę na dwa zagadnienia

  1. Obecnie około 20 proc. hoteli należy do międzynarodowych sieci. Równocześnie grupa ta kontroluje ponad 75 proc. programów hotelowych korporacji. Uwzględnienie w programach zarówno hoteli sieciowych jak i indywidualnych gwarantuje korporacjom zoptymalizowanie programu hotelowego gwarantując zarówno oszczędności jak i wysoką satysfakcję podróżującego.
  2. Przy kosztach uzyskania przychodu oscylujących między 20 a 30 proc. kluczowe staje się analizowanie wyników hoteli nie z perspektywy przychodu, ale jego zyskowności. Segment korporacyjny jest drugim po bezpośrednich gościach najbardziej zyskownym segmentem hotelu.
Sesja tematyczna moderowana przez Agnieszkę Sapę, fot. Piętka Mieszko/AKPA

W trakcie konferencji, uczestnicy wymieniali doświadczenia podczas sesji networkingowych, a także mieli okazję do zapoznania się z ofertą HRS bezpośrednio od przedstawicieli HRS Group. W sesji networkingowej skierowanej do hotelarzy „Jak zaistnieć i utrzymać się na szybko rozwijającym się rynku podroży biznesowych”, moderowanej przez Agnieszkę Sapę, dyrektor działu hotel solutions Central Europe & Russia, udział wzięli: Ágoston Török, dyrektor sprzedaży sieci Melowmood, Bartosz Bucki, dyrektor sprzedaży sieci Focus Hotels, Marcin Wiśniewski, event manager w firmie Calzedonia i Robert Hornman. Dyskutowali oni o tym, jak spełnić często skomplikowane wymagania klientów biznesowych i ich podróżujących pracowników, czego potrzeba, aby znaleźć się w programie hotelowym klienta biznesowego, a do tego w grupie najczęściej wybieranych obiektów oraz jak usatysfakcjonować współczesnych podróżujących pracowników firm, aby stali się ambasadorami hotelu w swoich organizacjach? 

Tomasz Gorzycki, fot. Gałązka/AKPA

Moderatorem całej konferencji był Tomasz Gorzycki, dyrektor zarządzający na Europę Wschodnią i Kraje Nordyckie HRS, który przedstawił też prezentację w jaki sposób cyfrowa transformacja może zaspokoić potrzeby podróżujących służbowo w zakresie pobytu w hotelach? Konferencja Corporate Lodging Forum została zorganizowana we współpracy z firmą Amadeus Polska, stowarzyszeniem PSML, firmą Arval, Liniami Lotniczymi Qatar Airways oraz pod patronatem medialnym magazynu „Hotelarz”. Kolejna konferencja z cyklu Corporate Lodging Forum odbędzie się 28 maja 2020 r. w Warszawie.

Celem cyklu konferencji Corporate Lodging Forum jest umożliwienie międzynarodowym i lokalnym firmom lepszego zrozumienie różnorodnych wyzwań związanych z podróżami służbowymi na każdym z rynków, dzięki czemu globalni nabywcy mogą zapewnić swoim lokalnym zespołom dostęp do bogactwa treści i wyjątkowej platformy wymiany informacji.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *