POD PATRONATEM HOTELARZA
W hotelu Renaissance Warsaw Airport Hotel odbyła się czwarta edycja konferencji Corporate Lodging Forum. Organizowane przez HRS wydarzenie jest platformą do wymiany opinii i poglądów, debaty na temat podróży służbowych i organizacji wyjazdów grupowych oraz konferencji. „Hotelarz” był partnerem medialnym wydarzenia. Cykl konferencji Corporate Lodging Forum w 2019 roku odbywa się w 14 miastach na całym świecie: od Chicago, przez São Paulo, po Shanghai, Tokio, New Delhi i Sydney.
W warszawskiej konferencji wzięło udział ponad 200 osób odpowiedzialnych w firmach za zarządzanie podróżami służbowymi m.in. z takich firm jak Siemens, T-mobile, AXA, DHL, Bayer, BSH, a także kilkudziesięciu ekspertów branżowych oraz przedstawicieli świata hoteli.
Hasłem przewodnim – CONNECT
Kluczowe dla sprawnego funkcjonowania systemów związanych z organizacją podróży służbowych jest prawidłowe połączenie między różnymi dostawcami usług na zewnątrz i wewnątrz organizacji, dlatego hasłem przewodnim tegorocznej konferencji było słowo CONNECT. Rozmawiano o różnych aspektach connectivity w obszarze podróży służbowych, ponieważ finalnie dzięki lepszej łączności i sprawnej komunikacji możemy zwiększyć zadowolenie podróżującego pracownika, usprawnić procesy, a także wygenerować oszczędności.
Znaczenie wzajemnej komunikacja i dialogu podkreślali zarówno przedstawiciele firm jak i hoteli. – Punktów styku między firmami, a nami hotelarzami oraz powiązań jest tyle, że musimy żyć ze sobą wspólnie w symbiozie. Ważne żebyśmy wspólnie komunikowali się ze sobą i rozmawiali. Rozmowa, dialog i negocjacje to klucz do sukcesu – mówi Bartosz Bucki, dyrektor sprzedaży sieci Focus Hotels.
Duża część zagadnień dotyczących podróży służbowych koncentrowała się wokół zaawansowanych technologii. Jacek Bisiński z Google prezentował, w jaki sposób można wykorzystać i analizować zbierane w procesach rezerwacji dane do poznania potrzeb, zwyczajów i oczekiwań podróżujących, co finalnie pozwala dostarczyć spersonalizowaną ofertę, uprościć proces planowania jak i przebieg samej podróży. Dzięki temu podróżujący oszczędza czas i pieniądze, a poziom jego zadowolenia jest znacznie większy.
– Takie konferencja dają nam pogląd na to, w jakim jesteśmy miejscu, jeśli chodzi o podejście do podroży służbowej, jaki jest progres w technologii – mówi Agnieszka Graczyk dyrektor zarządzający CFI GROUP. – Te rozwiązania, o których się dowiadujemy na pewno są przyszłością zarówno w zakresie podroży służbowych jak i rezerwacji.
Z perspektywy strategii sprzedaży
Niezwykle ważny z perspektywy strategii sprzedażowej hotelu był temat dotyczący zgodności dokonywanych rezerwacji hotelowych z polityką podróży w firmie. Przestrzeganie polityki podróży i korzystanie z wybranych przez firmę kanałów rezerwacji pomaga zapewnić odpowiednią opiekę podróżującemu pracownikowi. Dla firmy oznacza to możliwość zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom, lepszą kontrolę wydatków oraz działań pracowników.
W zapewnieniu zgodności z wymogami firmy mogą pomóc różnorodne technologie dedykowane obsłudze klienta, które umożliwiają stałą łączność z podróżującymi pracownikami, przyczyniając się jednocześnie do zwiększenia satysfakcji podróżnych. Co istotne trend ten zaczyna w coraz większym stopniu dotyczyć, nie tylko rezerwacji indywidualnych, ale także grupowych i konferencyjnych.
Jak zaistnieć na rynku podróży służbowych
Z dużym zainteresowaniem hotelarzy spotkała się prezentacja Roberta Hornmana, senior vice president hotel solutions w HRS, który w pigułce przedstawił obecną sytuację branży hospitality. Zwrócił on uwagę na dwa zagadnienia
- Obecnie około 20 proc. hoteli należy do międzynarodowych sieci. Równocześnie grupa ta kontroluje ponad 75 proc. programów hotelowych korporacji. Uwzględnienie w programach zarówno hoteli sieciowych jak i indywidualnych gwarantuje korporacjom zoptymalizowanie programu hotelowego gwarantując zarówno oszczędności jak i wysoką satysfakcję podróżującego.
- Przy kosztach uzyskania przychodu oscylujących między 20 a 30 proc. kluczowe staje się analizowanie wyników hoteli nie z perspektywy przychodu, ale jego zyskowności. Segment korporacyjny jest drugim po bezpośrednich gościach najbardziej zyskownym segmentem hotelu.
W trakcie konferencji, uczestnicy wymieniali doświadczenia podczas sesji networkingowych, a także mieli okazję do zapoznania się z ofertą HRS bezpośrednio od przedstawicieli HRS Group. W sesji networkingowej skierowanej do hotelarzy „Jak zaistnieć i utrzymać się na szybko rozwijającym się rynku podroży biznesowych”, moderowanej przez Agnieszkę Sapę, dyrektor działu hotel solutions Central Europe & Russia, udział wzięli: Ágoston Török, dyrektor sprzedaży sieci Melowmood, Bartosz Bucki, dyrektor sprzedaży sieci Focus Hotels, Marcin Wiśniewski, event manager w firmie Calzedonia i Robert Hornman. Dyskutowali oni o tym, jak spełnić często skomplikowane wymagania klientów biznesowych i ich podróżujących pracowników, czego potrzeba, aby znaleźć się w programie hotelowym klienta biznesowego, a do tego w grupie najczęściej wybieranych obiektów oraz jak usatysfakcjonować współczesnych podróżujących pracowników firm, aby stali się ambasadorami hotelu w swoich organizacjach?
Moderatorem całej konferencji był Tomasz Gorzycki, dyrektor zarządzający na Europę Wschodnią i Kraje Nordyckie HRS, który przedstawił też prezentację w jaki sposób cyfrowa transformacja może zaspokoić potrzeby podróżujących służbowo w zakresie pobytu w hotelach? Konferencja Corporate Lodging Forum została zorganizowana we współpracy z firmą Amadeus Polska, stowarzyszeniem PSML, firmą Arval, Liniami Lotniczymi Qatar Airways oraz pod patronatem medialnym magazynu „Hotelarz”. Kolejna konferencja z cyklu Corporate Lodging Forum odbędzie się 28 maja 2020 r. w Warszawie.
Celem cyklu konferencji Corporate Lodging Forum jest umożliwienie międzynarodowym i lokalnym firmom lepszego zrozumienie różnorodnych wyzwań związanych z podróżami służbowymi na każdym z rynków, dzięki czemu globalni nabywcy mogą zapewnić swoim lokalnym zespołom dostęp do bogactwa treści i wyjątkowej platformy wymiany informacji.
Na pewno polecam działanie z Berberis, bo jeśli chodzi o wsparcie zarządzania rozwiązanie to jest totalną petardą, która powinna się sprawdzić. Sami jednak oceńcie, czy to wasz kierunek, ale zakładam, że powinno być dobrze.