Zmiany w Orbisie – nowa centrala

Warszawski biurowiec Lumen stał się nową centralą grupy Orbis i Accor w Europie Wschodniej. Grupa zmieniła siedzibę z ul. Brackiej na ul. Złotą 59 w kompleksie Złotych Tarasów przy Dworcu Centralnym. Ponad 2,1 tys. m kw. wnętrz wynajętej powierzchni biurowej zlokalizowanej na dwóch piętrach zostało zaprojektowane i zaaranżowane we współpracy z biurem The Design Group Konrada Krusiewicza z Warszawy.

Chill out room

Na wybór lokalizacji nowego biura to w dużej mierze mieli wpływ pracownicy. Atutem biurowca Lumen jest jego położenie w samym centrum Warszawy, dostęp do komunikacji miejskiej i kolejowej, dogodne połączenie z Lotniskiem Chopina oraz bliskość dodatkowych usług w bezpośredniej okolicy. Głównym założeniem przy projektowaniu nowych biur była funkcjonalność i ergonomia pracy. Ważne było również to, aby pracownicy, przyzwyczajeni dotychczas do pracy w pokojach na kilku piętrach, odkryli pozytywne aspekty pracy w otwartym biurze, ze strefami co-workingowymi wspierającymi pracę w trybie projektowym i przestrzenią do nieformalnych spotkań. – Przy wyborze nowej lokalizacji i biura zależało nam na tym, aby nowa przestrzeń biurowa nie tylko pozytywnie wpływała na realizację celów zawodowych, ale również na relacje pomiędzy pracownikami. Stworzyliśmy nowoczesną i wygodną przestrzeń do pracy, opartą na aktywności oraz współpracy – mówi Sylwia Pawełczyk-Maśluk, Chief Talent & Culture Officer grupy Orbis i Accor na Europę Wschodnią.

Recepcja

Nowe biura grupy Orbis i Accor w Warszawie wyróżnia dobór materiałów, kolorów i wzorów, które pomimo zróżnicowania zostały dobrane tak, aby stworzyć komfortową przestrzeń do pracy. Na ścianach znajdują się oryginalne fototapety, a posadzki pokryte są patchworkową wykładziną. Strefy co-workingowe zostały wydzielone specjalnie zaprojektowanymi wykładzinami. – Jesteśmy przede wszystkim hotelarzami i restauratorami. Grupa Orbis i Accor to dzisiaj właściciel i operator znanych i lubianych marek w Polsce takich jak Mercure, Sofitel, Novotel, ibis, ibis Budget, ibis Styles, MGallery czy sieci restauracji Winestone, które kojarzą się z pozytywną atmosferą, dobrze zaprojektowanymi i estetycznymi wnętrzami i profesjonalną obsługą. Nie ukrywam, że naszą ambicją było stworzenie biur w podobnym duchu – dodaje Sylwia Pawełczyk-Maśluk.

Open space

Projektanci z biura The Design Group zadbali o ergonomiczne wyposażenie całego biura – miejsca pracy wyposażono nie tylko w najlepszej jakości krzesła i fotele, ale również w biurka z elektryczną regulacją wysokości, co pozwala na zmianę pozycji podczas pracy i odciążenie kręgosłupa zmęczonego ciągłą pozycją siedzącą. Dużą uwagę poświęcono akustyce, pomiędzy biurkami zaprojektowano zwieszane z sufitu panele akustyczne. – Przy projekcie biura dużą wagę przywiązaliśmy do charakteru firmy i ten styl staraliśmy się oddać. Projekt charakteryzuje mix kolorów, wzorów, materiałów i tekstur w połączeniu z eleganckim, hotelowym klimatem. Jednocześnie mieliśmy na uwadze to, że przestrzeń służy pracy i nie może odciągać uwagi, dlatego też materiały, które wykorzystaliśmy są nie tylko ładne, ale przede wszystkim funkcjonalne, sprzyjające pracy i codziennemu użytkowaniu – mówi Marta Konarska z The Design Group.

Miejsca, w których odbywają się konsultacje i praca zespołowa nie zawsze muszą mieć formę standardowych biur czy sal konferencyjnych. W nowych biurach Orbisu i Accoru równie istotne są nieformalne kontakty pomiędzy pracownikami, relaks przy wspólnej kawie i nawiązywanie bliższych relacji. Stąd też na obu piętrach znajdują się duże i w pełni wyposażone kuchnie, chill-out room’y oraz tzw. coffee point’y.

Strefa co-workingowa

Interesującą częścią biura jest strefa co-workingowa, która zajmuje połowę powierzchni jednego piętra i nie posiada przypisanych miejsc pracy. Każdy z pracowników, w dowolnym czasie może przenieść się ze swojego miejsca pracy do strefy wyposażonej w sofy z wysokimi oparciami lub w pojedyncze, zabudowane miejsca do pracy w skupieniu lub usiąść przy stole z wysokim blatem i pięknym widokiem na panoramę Warszawy. Strefa co-workingowa została zaprojektowana tak, aby wspierać pracę zespołową w trybie projektowym.

Salka Historia
Salka FIT & SLIM
Salka Planet 21

Oryginalnym elementem nowej przestrzeni są tematyczne salki konferencyjne. Na dwóch poziomach jest ich 28, a tematykę zaproponowali i zatwierdzali pracownicy. Dzięki temu powstała m.in. sala spotkań „Brain fitness”, w której można grać w gry planszowe i rozwiązywać zagadki. Dostępna jest również salka „Fit and Slim”, w której zamiast klasycznych krzeseł przy stole, siedzi się na piłkach, a przy ścianie zamontowano drabinki.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *