WARSZAWA: Autograph Collection na Starówce za dwa lata

W połowie 2021 r. przy ul. Miodowej na Starym Mieście w Warszawie otwarty ma zostać hotel pod marką Autograph Collection sieci Marriott International. Hotel z ok. 100 pokojami powstanie w zabytkowych budynkach Pałacu Branickich i Szaniawskich, kupionych przez firmę deweloperską Budizol, która jest właścicielem m.in. hotelu Indigo Nowy Świat w Warszawie.



W hotelu zlokalizowanym w sąsiedztwie Zamku Królewskiego znajdą się m.in. przestrzenie konferencyjne o łącznej powierzchni ponad 1 tys. m kw., strefa SPA oraz bogata oferta gastronomiczna. – Pałac Branickich i Szaniawskich to miejsce o niezwykle bogatej historii, sięgającej początków XVII wieku. Tworząc hotel w zabytkowej tkance, chcemy wyeksponować unikatowy charakter budynku oraz przygotować ciekawą i bezkompromisową ofertę dla współczesnego gościa – mówi Karolina Stanisławska-Balcerzak, dyrektor projektu w firmie Budizol. – Barokowe pałace przy ulicy Miodowej wymagają gruntownej renowacji.

Chcemy nie tylko przywrócić blask wnętrzom i elewacji budynku, ale również zagospodarować trzy dziedzińce, z których rozpościera się widok na Stare Miasto. Równolegle do przeprowadzanych prac rewitalizacyjnych zależy nam na dostarczeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii. Firma deweloperska Budizol z Włocławka kupiła Pałac Branickich w 2013 r. (od rodziny Potockich, która odzyskała go jako ostatni spadkobiercy), a Pałac Szaniawskich w 2015 r. (od miasta w użytkowanie wieczyste) za 21 mln zł. Obydwa zabytkowe obiekty od 1990 r. były siedzibą biur urzędu miasta i już wówczas zostały połączone. Urzędował tam m.in. Lech Kaczyński jako prezydent Warszawy oraz wiceprezydenci. Projekt przebudowy na hotel przygotowała pracownia JSK Architekci. Budizol od ponad 10 lat buduje portfolio hotelowe, do którego należą: Holiday Inn w Bydgoszczy, Rosevia Resort w Rozewiu i Indigo w Warszawie otwarty w 2016 r. w kamienicy Branickich.

Od początku inwestycji w Autograph Collection Budizolowi doradzała spółka Hotel Professionals, która ponownie (po inwestycji Holiday Inn w Bydgoszczy) wspierała firmę podczas przygotowania koncepcji, wyboru marki oraz negocjacji warunków umowy franczyzowej. Pierwsza inwestycja pod marką Autograph Collection w Polsce prowadzona jest w Krakowie, gdzie w sąsiedztwie Wawelu otwarty ma być 125-pokojowy hotel w zabytkowej kamienicy. Autograph Collection to lifestyle’owa marka z segmentu soft brand stworzona przez Marriotta w 2009 r. Skupiać ma najoryginalniejsze hotele butikowe, które mogą korzystać z globalnego systemu dystrybucji i marketingu oraz programów lojalnościowych sieci, ale pozostają niezależne operacyjnie. Autograph Collection w portfolio sieci jest odpowiednikiem bardziej zestandaryzowanych marek Marriott i Renaissance. •

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *