Rynek pracownika w SPA

Kandydatów można zainteresować ofertą dobrych warunków płacy, benefitów pozapłacowych i komfortowych warunków pracy, ale w dzisiejszych czasach bardzo dużą wagę przykłada się do atmosfery w pracy, a ta w dużej mierze zależy od managera SPA. To ważny element, który dzisiaj może być kluczowy w walce o dobrego pracownika. Podaż pracowników w hotelarstwie i gastronomii jest coraz mniejsza. Do niedawna hotelowe SPA ten problem omijał. Dzisiaj sytuacja jest już gorsza. Kosmetyczki, kosmetolodzy, masażyści i fizjoterapeuci to grupy zawodowe o specjalistycznych kwalifikacjach i są zaliczane do zawodów deficytowych. Widać to wyraźnie w tych obiektach hotelowych, które położone są poza dużymi ośrodkami miejskimi, choć także w dużych miastach powoli zaczyna brakować rąk do pracy w tej branży. Młodzi na rynku pracy Czasochłonna rekrutacja, która nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty, jest już normą. Bywa, że kandydat zostanie formalnie przyjęty do pracy, przejdzie wstępne badania i szkolenia, a potem nagle, kiedy ma podpisać umowę o pracę, znika i nie odbiera telefonów. To dzieje się w wielu obiektach SPA i wyraźnie już widać, że mamy do czynienia z pokoleniem, które w odmienny sposób podchodzi do pracy, niż było to jeszcze kilka lat temu. Młode pokolenie ma nieco inne wyobrażenie od tego, co oferuje mu pracodawca. Młoda osoba, choć nie posiada jeszcze doświadczenia zawodowego, ma często spore oczekiwania płacowe. Wychowane w dobie internetu pokolenie Y dobrze orientuje się w realiach rynkowych. Wnikliwie studiuje ogłoszenia o pracę, szukając tych, które otwarcie informują o wynagrodzeniu na danym stanowisku. Młodzi ludzie rozważają pracę w polskich SPA lub alternatywnie rozpoczęcie kariery za granicą. Kompleksów nie mają, znają języki obce, rodziny jeszcze nie zdążyli założyć, zatem nie za wiele ich tu trzyma. W Polsce 2,5 tys. zł, w Niemczech 2,5 tys. euro W Polsce zarobki na stanowisku masażysty w pełnym wymiarze czasu pracy to kwoty 2,5-4,5 tys. zł. Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *