Dalsze wzrosty wyników Orbisu   WYNIKI RYNKOWE

Grupa Orbis kontynuuje trwającą już szósty rok z rzędu passę wzrostu wyników operacyjnych. Głównym motorem wzrostu w I półroczu tego roku pozostaje średnia cena, która wzrosła w całej Grupie o +4,4%. Skonsolidowane przychody w pierwszym półroczu 2019 r. sięgnęły 666,1 mln zł, co stanowi wzrost o 4,8%. EBITDA Grupy Orbis wyniosła 218,8 mln zł, odnotowując wzrost o 19,3%.

Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis S.A.

W pierwszej połowie 2019 roku otwarto 3 nowe obiekty sieci: Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery by Sofitel (64 pokoje); Mercure Sibiu Airport w Rumunii (85 pokoi) - oba działające na podstawie umów franczyzy. Trzecim nowym hotelem jest zarządzany - ibis Tallinn (190 pokoi), którym Spółka weszła na nowy rynek w Estonii. W tym samym czasie Orbis zawarł 12 nowych umów „asset light” obejmujących prawie 1 600 pokoi w hotelach, które zostaną otwarte w latach 2020-2022. Nowe umowy wzmocniły plany dalszego rozwoju Orbisu, które przewidują 49 nowych hoteli (niemal 6 800 pokoi).

W pierwszym półroczu 2019 r. rozpoczęła się także budowa nowego hotelu ibis Styles Szczecin (161 pokoi), który przyjmie pierwszych gości w przyszłym roku. W pierwszym półroczu br. Orbis prowadził modernizacje hoteli Mercure Budapest Buda i Mercure Budapest Korona oraz zakończył modernizacje hoteli Sofitel Warsaw Victoria i ibis & Novotel Poznań Center. Łączny koszt nakładów kapitałowych (capex) wyniósł 80,8 mln zł.

Rok 2019 jest okresem o wyjątkowym znaczeniu dla Orbis S.A. Po przeprowadzeniu kompleksowych analiz Spółka zdecydowała się na podział przedsiębiorstwa na dwie linie biznesowe – tzw. „lekką” i „ciężką”, co jest naturalnym krokiem, obserwowanym w rozwoju międzynarodowych grup hotelarskich. Decyzja ta została podjęta z uwagi na szybki rozwój w strukturze hoteli Orbis tzw. „lekkich aktywów” czyli hoteli dołączanych poprzez zawieranie umów o zarządzanie i franczyzy (które stanowią już niemal 50% całej sieci) oraz na różnice pomiędzy modelem biznesowym Orbis i Accor (naszego strategicznego partnera).    Dzięki podziałowi na dwie linie biznesowe i zbyciu Accorowi części serwisowej, Orbis będzie w stanie wycenić tę część swojego przedsiębiorstwa, która jest prowadzona w oparciu o model „asset light” i skupić całą swoją uwagę na podstawowej działalności, tj. na „aktywach ciężkich”, będących w „DNA” Spółki. Po zakończeniu transakcji sprzedaży, Orbis posiadający 73 własne hotele, będzie gotowy rozpocząć okres dalszego rozwoju według nowego modelu działania. Zważywszy, że Accor ogłosił zamiar zbycia wszystkich należących do niego akcji w Spółce Orbis, jesteśmy przekonani, że nasi nowi akcjonariusze będą wspierali wypracowaną strategię rozwoju Spółki. Choć profil działalności naszej Spółki ulega przekształceniu, jej trzy najważniejsze filary pozostają niezmienne: osiągane wyniki (Performance), rozwój sieci hoteli (Portfolio) i nasi pracownicy (People).”– powiedział Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis S.A.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *