Orbis po I półroczu – strate giczne zmiany Zmiana modelu biznesowego spółki i koncentracja na portfelu nieruchomości

W pierwszym półroczu Orbis zanotował 684 mln zł całościowych przychodów, więcej o 1,2 proc. niż w pierwszym półroczu 2018 r. Obecnie w Grupie Orbis działa blisko 140 hoteli w 13 krajach z ok. 22 tys. pokoi, w tym w Polsce 75 hoteli z 12,7 tys. pokoi. Polskie hotele własne Orbisu odnotowały obłożenie na poziomie 71 proc., wzrost średniej ceny o 4 zł do 257 zł i wzrost RevPAR do blisko 183 zł, a w hotelach zarządzanych i franczyzowanych obłożenie wynosiło blisko 58 proc., ADR 191 zł, a RevPAR ponad 110 zł. Rok 2019 jest okresem o wyjątkowym znaczeniu dla Orbis SA. Po przeprowadzeniu kompleksowych analiz spółka zdecydowała się na podział przedsiębiorstwa na dwie linie biznesowe, tzw. lekką i ciężką, co jest naturalnym krokiem, obserwowanym w rozwoju międzynarodowych grup hotelarskich – mówi Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA. – Decyzja ta została podjęta ze względu na szybki rozwój w strukturze hoteli Orbis tzw. lekkich aktywów, czyli hoteli dołączanych poprzez zawieranie umów o zarządzanie i franczyzy, które stanowią już niemal 50 proc. całej sieci, oraz na różnice między modelem biznesowym Orbis i Accor, naszego strategicznego partnera. Accor kupuje asset light od Orbisu za 1,22 mld zł W maju zarząd Orbis SA, na podstawie przeprowadzonych analiz, podjął decyzję o podziale prowadzonej w całej Grupie Kapitałowej Orbis działalności na część serwisową, obejmującą świadczenie usług dla hoteli na podstawie umów franczyzy i umów o zarządzanie (tzw. asset light), oraz na część związaną z posiadaniem nieruchomości hotelowych (tzw. asset heavy). Cena za nabycie przez Accor działalności serwisowej wynosi 1,22 mld zł. Strony zamierzają zrealizować transakcję w I połowie października 2019 r., po wydzieleniu przez Orbis i jego spółki zależne działalności serwisowej. Asset heavy Orbisu wycenione na 1, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *