Współpraca hotelowego SPA z innymi departamentami hotelu

Hotel to złożona organizacja, w której każdy z działów jest ściśle wyspecjalizowany w obsłudze gościa, ale wszystkie muszą ze sobą ściśle współpracować, aby szybko i sprawnie reagować na potrzeby i uwagi gości. To, w jaki sposób ta współpraca będzie przebiegała, w dużej mierze będzie miało wpływ na ocenę gości i decyzję o tym, czy wrócą do hotelu. Tak samo jest z departamentem SPA który, aby zapewnić sprawną obsługę gościom, współpracuje z każdym działem w hotelu. Z recepcją hotelową Na początek warto przyjrzeć się kooperacji z recepcją hotelu, ponieważ te relacje są najczęstsze. Po zakończeniu dnia pracownicy SPA oddają do recepcji głównej potwierdzenia rezerwacji zabiegów na kolejne dni, a także podpisane rachunki za wykonane podczas całego dnia usługi. To ważne, aby wszystkie te dane zostały dostarczone do recepcji, która kontroluje je i przygotowuje dokumenty do wyjazdu gości. Brak podpisanego przez klienta rachunku za masaż może skutkować odmową zapłaty za wykonany zabieg i w konsekwencji stratą dla tego departamentu. Jeśli pracownik zapomni o tym, nie zawsze można liczyć na uczciwość gościa, który do takiego zabiegu się po fakcie przyzna. Inną kwestią są potwierdzenia rezerwacji zabiegów, które goście wcześniej zamówili w hotelowym SPA, lub gdy korzystają z pakietów usług. W dobrym tonie jest, aby gość wraz z kluczem do pokoju otrzymał w recepcji hotelu plan zabiegów, które dla niego zostały przygotowane. Odpowiada za to pracownik SPA, który codziennie powinien takie potwierdzenia dla gości dostarczyć do recepcji hotelu. Zupełnie inną kwestią jest to, czy zaproponowany terminarz zabiegów będzie gościom odpowiadał, ale wówczas już kierowani są do recepcji SPA i tam w miarę możliwości dokonuje się zmian. Sprawa wygląda gorzej, jeśli goście przy wmeldowaniu takiego harmonogramu nie dostaną. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedzi jest kilka: niedopatrzenie pracowników SPA, zagubienie potwierdzeń w recepcji hotelu lub w ogóle brak wiedzy o tym, że gość pakiet z zabiegami zakupił. W takich sytuacjach należy szybko podjąć działania, czyli poinformować gościa, że harmonogram zabiegów w ciągu krótkiego czasu, np. godziny, zostanie mu dostarczony do pokoju, a recepcję SPA, że ma natychmiast taki pakiet zaplanować i gdzie trzeba go dostarczyć. Kwestia, kto zawiódł i dlaczego, powinna oczywiście zostać wyjaśniona, jednak najważniejsze jest tu załatwienie sprawy i sprawne zaplanowanie zabiegów. Recepcja hotelu jest bardzo ważnym miejscem, gdzie goście informowani są o usługach komplementarnych, jakie oferuje hotel. Wiedza ludzi tam pracujących o ofercie SPA nie zawsze jest odpowiednia, a przyczyn tego może być wiele. Najczęściej recepcjoniści nie mają wiedzy fachowej z tej dziedziny i do tego sami nigdy z takich usług w hotelu nie korzystali, dlatego nie za wiele mogą powiedzieć o zaletach departamentu SPA & wellness. Wiele hoteli nowo przyjętych pracowników oprowadza po obiekcie, aby poznali całą infrastrukturę, jednak w [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Współpraca hotelowego SPA z innymi departamentami hotelu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *