Hotele będą coraz popularniejsze wśród inwestorów

Obiekty hotelowe zyskują coraz bardziej na popularności wśród inwestorów instytucjonalnych oraz private equity, ponieważ pozwalają często na ciekawą dywersyfikację portfela nieruchomości komercyjnych. Udział tej klasy aktywów w całym rynku transakcyjnym jest wciąż niewielki, jednak eksperci z firmy Cresa Polska obserwują w ostatnich latach znaczny wzrost zainteresowania inwestorów tym segmentem rynku. Całkowita wartość rynku transakcyjnego nieruchomości komercyjnych w Polsce przekroczyła w zeszłym roku 1 mld euro. Najwięcej transakcji hotelowych odnotowano w 2017 r., w którym 13 obiektów sprzedanych zostało za łączną kwotę ok. 350 mln euro. – W 2018 r. wolumen transakcji wyniósł 120 mln euro, a do połowy bieżącego roku odnotowano transakcje na łączną kwotę ok. 150 mln euro. Biorąc pod uwagę transakcje w toku, zakładam, że ten rok może się zamknąć wynikiem na poziomie ok. 320 mln euro – mówi Paweł Nowakowski, dyrektor działu rynków kapitałowych Cresa Polska. – Rośnie również cena za pokój, najczęściej stosowany wskaźnik wartości rynkowej nieruchomości w tym segmencie. W rekordowym 2017 r. wynosiła 123 tys. euro za pokój, w 2018 r. – 146,5 tys. euro, a w połowie tego roku już 193 tys. Obecnie najwyższej klasy hotele 5-gwiazdkowe w centrach największych polskich miast sprzedawane są za mniej więcej 300 tys. euro za pokój. Rynek bardziej atrakcyjny dzięki umowom najmu Najaktywniejsi ma polskim rynku są tradycyjnie inwestorzy z Niemiec. Fundusze takie jak Deka czy Union Investment od lat działają na polskim rynku nieruchomości, i to właściwie w każdym jego sektorze. Równie aktywni są inwestorzy ze Stanów Zjednoczonych i Wiekiej. Brytanii. Można zaobserwować także rosnące z [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *