Blisko 2 mln pszczół pod opieką hoteli grupy Orbis/Accor

Hotele grupy Accor są już współwłaścicielami ponad 30 uli. W Trójmieście: Novotel Gdańsk Marina, Sofitel Grand Sopot i Mercure Gdynia Centrum nawiązały współpracę z pszczelarzem zrzeszonym w Beeup.pl i zaadoptowały kolejne trzy ule będące domem dla blisko 200 tys. pszczół, które są pod opieką profesjonalnego pszczelarza. Wytworzony miód jest nie tylko oferowany gościom hoteli Accor na śniadanie, lecz także sprzedawany w hotelowych butikach.

– W codziennej pracy, dbamy, aby produkty, z których przygotowywane są potrawy w hotelach Accor były jak najbardziej naturalne i pochodziły od lokalnych dostawców. Adoptacja tych uli była dla nas naturalną decyzją, która daje nam okazję, aby zaangażować się w proces nie tylko wytwarzania naturalnych produktów, ale i edukację. Nasz miód to doskonała okazja do opowiedzenia gościom o tym jak ważne jest dla nas wszystkich dbanie o otaczającą nas przyrodę – tłumaczy Joanna Wolny, zastępca dyrektora hotelu Mercure Gdynia Centrum.

Z kolei rodzina siedmiu hoteli ibis z Warszawy i Łodzi od maja 2019 r. jest współwłaścicielem trzech uli w pasiece w Parku Traugutta w Warszawie. Pszczele hotele są pomalowane i oznakowane zgodnie z trzema markami hoteli z rodziny ibis. Miód wytworzony w hotelikach jest serwowany gościom hoteli ibis na śniadaniach.

Siedem wrocławskich hoteli grupy Accor zdecydowało się zasponsorować siedem uli w pasiece zlokalizowanej na obrzeżach Wrocławia, gdzie każdy ul jest pszczelim hotelem odpowiadającym innemu hotelowi. W ramach współpracy w każdym z wrocławskich hoteli organizowane są animacje podczas śniadań, spotkania z gośćmi, z sąsiadami oraz pracownikami, podczas których pszczelarz opowiada, dlaczego tak ważne jest w obecnej dobie dbanie o populację pszczół oraz jakie korzyści przynosi to naszemu środowisku i zdrowiu. W czerwcu 2019 r., 19 uli stanęło w okolicy hotelu ibis Budapest Citywest, który otoczony jest  ogrodem sprzyjającym pszczołom.

– Zespoły hotelowe w grupie Accor są świadome wyzwań środowiskowych. Dobrze znają strategię pro-ekologiczną firmy i program Planet 21. Chcą się angażować i mieć wpływ na to, w jaki sposób prowadzimy biznes hotelowy. Nie mają obaw przy zgłaszaniu nowych inicjatyw, rozwiązań i pomysłów, które następnie pozytywnie wyróżniają nas w branży. Wrażliwość ekologiczna będzie niebawem silną przewagą konkurencyjną w hotelarstwie – mówi Katarzyna Nowak, Corporate PR & CSR senior manager w Grupie Orbis i Accor w Polsce i Europie Wschodniej.   


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *