Rozpoczęła się budowa hotelu Puro w Katowicach   INWESTYCJE

Spółka Genfer Hotels rozpoczęła budowę 246 pokojowego hotelu Puro, przy alei Korfantego w Katowicach. Generalnym wykonawcą jest Chemobudwa-Kraków SA.

Wnętrze hotelu Puro w Gdańsku


Budynek zaprojektowany przez Tomasza Kaniora ma mieć 14 pięter i 50 metrów wysokości. Pod obiektem powstanie 2-poziomowy parking, który pomieści 37 samochodów. Wejścia do budynku zaprojektowano od strony al. Korfantego, oraz Superjednostki.


„Frontowa elewacja hotelu ma charakteryzować się specyficznym układem okien – zostaną zamontowane pod kątem 45 stopni w stosunku do bryły obiektu i jego linii zabudowy. Rozwiązanie to przypomina układ okien na balkonach pobliskiego Ślizgowca. Na dachu Puro zaplanowano drugi taras od strony al. Korfantego. Kolejnym wyróżnikiem budynku ma być niecodzienny kształt klatki schodowej w głównym holu." – podaje serwis katowice.pro.


Grunt przy al. Korfantego 10 to jedna z najlepiej wyeksponowanych nieruchomości w ścisłym centrum Katowic. Położona w zmodernizowanej strefie Rondo-Rynek, z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, o regularnym kształcie i przygotowaną infrastrukturą drogową. W 2003 r. działka została sprzedana przez spółdzielnię Społem spółce Millenium Rondo z Warszawy, która zapowiadała start inwestycji z zabudową hotelową lub apartamentową. W międzyczasie miasto zajęło fragment ziemi na podstawie tzw. specustawy drogowej. Była to jedna z przyczyn sporu toczącego się między właścicielem a urzędem. Millenium Rondo domagało się od Katowic 46 mln zł odszkodowania. Ostatecznie miasto wypłaciło nieco ponad 4 mln zł za część działki zajętej pod budowę drogi.
W listopadzie 2017 roku grunt o powierzchni 3,5 tys. m kw. kupiła spółka Genfer, należąca do norweskiej grupy kapitałowej Puro Hotell Holding. Wartość umowy nie została ujawniona.


W sieci Puro działa obecnie siedem hoteli w tym dwa w Krakowie, a także po jednym we Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi i Warszawie, a kolejne są w fazie przygotowywania. Sieć kupiła już działki pod trzy następne hotele m.in. w Warszawie na bliskiej Woli (350) i we Wrocławiu (337).
Puro rozważa też wprowadzenie na rynek bardziej ekonomicznej marki, która mogłaby się rozwijać w mniejszych miastach, a także wyjście poza granice Polski.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *