Ile zarabia się w hotelach w 2019 roku?   "HOTELARZ"

W najnowszym "Hotelarzu" prezentujemy czwartą edycję Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń w Hotelarstwie (poprzednie przeprowadziliśmy w latach 2009, 2013 i 2015). Przedstawia ono rzeczywiste zarobki w polskiej branży hotelarskiej. Raport powstał na podstawie ankiety wysłanej do naszej przeszło 10 tysięcznej bazy adresowej pracowników hoteli oraz na podstawie bezpośrednich rozmów z hotelarzami. Łącznie zebraliśmy ok. 500 danych dotyczących dokładnych zarobków w różnych pod względem kategorii, wielkości, położenia i sieciowości obiektach. To największe i najbardziej szczegółów badanie wynagrodzeń w polskim hotelarstwie.

Chociaż rozrzut zarobków, jak w każdej branży, jest bardzo duży – od ponad 20 tys. zł dla dyrektorów generalnych największych hoteli po 1,7 tys. dla pokojowych i recepcjonistów w małych, lokalnych obiektach (wszystkie zarobki podajemy netto), to jednak widać, że w ramach poszczególnych działów są one do siebie zbliżone. I wyższe niż jeszcze 4-5 lat temu, nie mówiąc o tych sprzed 10 lat. Wynika to choćby z podniesienia pensji minimalnej (od 2009 roku wzrosła ona z 1 276 zł do 2 250 zł brutto w tym roku), jak i spadku bezrobocia (w 2009 wynoszącego 11%, obecnie zaledwie 5%) .

Szeregowi pracownicy w działach służby pięter i recepcji (nazywanej niegdyś służbą parterową) – a stanowią oni ponad 70 proc. wszystkich zatrudnionych w hotelarstwie – zarabiają w granicach 2,1 – 2,5 tys. zł. W najlepszych i/lub największych hotelach płace mogą osiągać ok. 3 tys. zł (i więcej w przypadku recepcjonistów). Kierownicy tych działów zarabiają ok. 3 - 3,5tys. zł, a w największych hotelach ich pensje osiągają 4 – 5 tys. i więcej.

Szczegółowe wyniki naszego badania w najnowszym wydaniu "Hotelarza".

PRENUMERATĘ CZASOPISMA MOŻNA ZAMÓWIĆ TUTAJ

lub telefonicznie pod numerem 22 333 88 26

W numerze rozmawiamy ponadto z Anną Olszyńską o Andel'sie, Vienna House, Łodzi i o Polsce, a także: podsumowujemy polski rynek hotelowy po wrześniu i po trzech kwartałach, piszemy o nowoczesnych technologiach, które rewolucjonizują współczesne hotelarstwo i podpowiadamy jak obudzić smykałkę do sprzedaży w zespole SPA.

Wraz z tym wydaniem "Hotelarza" nasi czytelnicy otrzymają także raporty - "ABC Inwestycji Hotelowych", oraz "Hotelarskie Perły" przygotowane przez redakcję naszego bratniego "Rynku Turystycznego".


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *