Jak (p)obudzić smykałkę do sprzedaży w zespole SPA

Każdy manager zarządzający SPA życzyłby sobie pracowników idealnych, ale przecież w rzeczywistości każdy z nas składa się z zalet i wad. Jedne nam w pracy pomagają, a inne skutecznie utrudniają, wręcz przeszkadzają w realizowaniu zadań. Nie ma szans na zbudowanie zespołu, w którym każda z osób ma potrzebny w SPA „zestaw kompetencji i predyspozycji osobowościowych”.



Załoga idealna jawi się jako zaangażowana na sto procent we wszystkie zadania, zmotywowana każdego dnia i jeszcze budująca dobrą atmosferę pracy. Rzeczywistość jest inna. Wiedza, doświadczenie i inne kompetencje branżowe nie idą często w parze z talentem sprzedażowym. Na początek dobra wiadomość. Możemy pobudzić i obudzić w pracownikach, a może i w sobie, smykałkę do sprzedaży! Trzeba tylko przekonać siebie i innych, że to może być łatwe i nie wymaga dużo wiedzy. Warto przypomnieć, w jakim celu przychodzą klienci do SPA:

• dla poprawienia urody, relaksu, zdrowia,
• dla konkretnej usługi, produktu,
• dla kontaktu z konkretną osobą,
• by spędzić miło czas,
• dla prestiżu,
• żeby wydać pieniądze i dostać korzyści.

Dobre wiadomości

Przede wszystkim każdy może „sprzedawać korzyści”. Więcej lub mniej – tylko musi się ze sprzedażą oswoić. Znaleźć swoją autorską metodę na komunikację z klientem, w której wykorzysta swoje zalety i zapanuje nad słabościami. Ze strony managera przydadzą się stawiane na początek małe wyzwania, bo sprzedaż 10 sztuk produktów będzie jak wejście na Mount Everest. Szkolenia, konkursy są jak najbardziej potrzebne, ale wartościowsze mogą się okazać krótkie spotkania z całym zespołem lub indywidualne. Ważna jest rozmowa o tym, co się udało, a co nie i dlaczego. Wspólne zbieranie pomysłów i wzajemna motywacja do kolejnych prób powinny być stałym elementem wspierania przez osobę koordynującą działania SPA. Ja odważę się zaproponować prosty model sprzedaży, który [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Agnieszka Żuralska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *