Sopot chce uregulować kwestię najmu krótkoterminowego

Władze Sopotu chcą prawnie uregulować kwestię najmu krótkoterminowego. Razem z Krakowem, a także ze Związkiem Miast Polskich, opracowują projekt zmian do ustawy o usługach hotelarskich, dający miastom narzędzia do egzekwowania sankcji za nieprzestrzeganie prawa. Tak np. miasto mogłoby wykreślić obiekt z ewidencji po dwukrotnej uzasadnionej interwencji policji lub straży miejskiej. Wiązałoby się to jednocześnie z tym, że taki obiekt nie powinien mieć prawa ogłaszania się na platformach typu Booking czy Airbnb. Ale najpierw miasto musi uporać się z szarą strefą.



Obecnie w ewidencji Urzędu Miasta zarejestrowanych jest ok. 600 podmiotów świadczących usługi noclegowe. Ale jednocześnie w tym roku zostało zidentyfikowanych ok. 1,3 tys. apartamentów, które nie są zarejestrowane w ewidencji. Do nich wszystkich miasto będzie wysyłać informacje dotyczące konieczności dopełnienia tego obowiązku.

Miasto potrzebuje delegacji prawnej

Ale większym problemem dla Sopotu niż szara strefa jest narastający problem współżycia społecznego między mieszkańcami a turystami, korzystającymi m.in. z bogatej oferty apartamentów i mieszkań pod wynajem krótkoterminowy (jak wynika z wyżej przytoczonych danych, w 36-tysięcznym Sopocie jest ok. 2 tys. takich ofert). – Dlatego chcielibyśmy uregulować sprawę najmu krótkoterminowego. Absolutnie nie chcemy go zlikwidować, natomiast chcemy go unormować – tłumaczył Jacek Karnowski, prezydent Sopotu podczas Śniadania „Hotelarza” poświęconego sopockiemu rynkowi hotelarskiemu (zapis całego spotkania na stronach 36-55). – Chodzi o to, żeby uniknąć np. takich sytuacji, że ktoś rezerwuje nieistniejące mieszkanie, a także aby zminimalizować negatywne skutki obecności turystów dla mieszkańców. Wobec tego chcielibyśmy, żeby ten najem krótkoterm [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Szubstarski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *