Rekordowa liczba uczestników i … ogłoszeń nowych inwestycji podczas 7. edycji Hotel Trends Poland & CEE   KONFERENCJE "HOTELARZA"

Zakończonej właśnie VII edycji Hotel Trends Poland & CEE towarzyszyło kilka istotnych wydarzeń związanych z nowymi inwestycjami, w tym pod szyldami marek, których nie było dotąd na polskim rynku oraz podpisaniem umów i listów intencyjnych związanych ze współpracą partnerską między sieciami a operatorami.

Jaime Buxó Clos, szef rozwoju Barceló Hotels & Resorts ogłosił plany otwarcia nowego warszawskiego hotelu pod marką Occidental, którego otwarcie zaplanowano na 2021 rok. Obiekt będzie miał w swojej ofercie 150 pokoi, przestrzeń konferencyjną oraz bar na dachu budynku, będącego częścią Elektrowni Powiśle.

Podczas konferencji doszło także do podpisania listu intencyjnego pomiędzy Polskim Holdingiem Hotelowym a Marriott International, dotyczącego planów wprowadzenia do Polski marki Le Méridien, należącej do Marriott International. Pod takim szyldem funkcjonować ma hotel Royal w Krakowie, należący do spółki AMW Hotele, wchodzącej w skład Grupy Polskiego Holdingu Hotelowego.

Również w trakcie konferencji Zdrojowa Invest & Hotels podpisała umowę o współpracy z Louvre Hotels, siecią należącą do Jin Jiang Hotels, drugą co do wielkości grupą hotelową na świecie. Aktualna współpraca partnerów polega na rebrandingu dwóch obiektów należących do Zdrojowej, największej polskiej sieci hoteli w nadmorskich i górskich kurortach.

Grupa Orbis ogłosiła natomiast plany otwarcia dwóch własnych hoteli, które działać będą pod marką TRIBE - Warszawa Bracka i Kraków Stare Miasto.

- Tegoroczna konferencja Hotel Trends Poland & CEE, która ponownie miała miejsce w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, zgromadziła ponad 500 uczestników, to nasz frekwencyjny rekord. Poprzeczka poszybowała ponownie w górę – powiedział Krzysztof Gonciarek, członek zarządu Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia, wydawca „Hotelarza” i organizator wydarzenia.

– Poza rosnącą z roku na rok frekwencją ogromnie cieszy nas coraz wyższa ranga wydarzenia w regionie CEE. To właśnie podczas Hotel Trends inwestorzy i sieci podpisują umowy o współpracy i informują o nowych inwestycjach. Tylko w tym roku podczas naszego forum ogłoszono sześć niezwykłych nowych projektów hotelowych – podkreśla Rafał Szubstarski, redaktor naczelny „Hotelarza”.


Hotel Trends Poland&CEE otworzyły trzy wystąpienia gości specjalnych – Roberta Andrzejczyka, prezesa, Polskiej Organizacji Turystycznej, oraz Ireneusza Węgłowskiego, prezesa IGHP i wiceprezesa Orbis S.A., a także Jakuba Klimczaka, managera ds. rozwoju biznesu w STR. Następnie, w ramach pięciu paneli, prowadzone były dyskusje dotyczące tworzenia i wykorzystywania nowych marek w walce o klienta i miejsce na rynku, efektywnej przebudowy i modernizacji hotelu, optymalizacji zysku przy wzrastających kosztach operacyjnych, rozwoju aparthoteli w Polsce oraz kwestii prawnych związanych z umowami franczyzowymi. Pierwszy dzień zakończyła gala i ogłoszenie wyników szóstej edycji konkursu Hotelarz Roku.

Od rozpoczęcia konferencji przez Rafała Rosiejaka, dyrektora działu doradztwa hotelowego CBRE oraz Rafała Szubstarskiego, redaktora naczelnego Magazynu Hotelarz, po ostatni panel sala konferencyjna była wypełniona przedstawicielami polskich i globalnych sieci hotelowych oraz hoteli niezrzeszonych, reprezentantami kadry zarządzającej spółek hotelarskich i obiektów hotelowych, a także ekspertami z funduszy inwestycyjnych i firm deweloperskich oraz reprezentantami największych dostawców produktów i usług dla hotelarstwa.


Drugi dzień konferencji składał się z trzech sesji pogrupowanych w bloki tematyczne, które dotyczyły inwestycji w hotelarstwie, optymalizacji kosztów w hotelu oraz barier w działalności hotelarskiej. W trakcie dziewięciu paneli praktycy hotelarstwa i dziedzin pokrewnych rozmawiali o takich kwestiach, jak m.in. kluczowe czynniki decydujące o skutecznej i zyskownej sprzedaży hotelu, finansowanie inwestycji hotelowej, zarządzanie wielofunkcyjnym projektem mixed-use, a także wymieniali opinie i doświadczenia o zatrudnianiu i wynagradzaniu, a także o optymalizacji kosztów zmiennych, zapobieganiu nadużyciom oraz współpracy z OTA i najmie krótkoterminowym.

Patronem merytorycznym Hotel Trends Poland & CEE była firma CBRE; natomiast partnerami strategicznymi ponownie zostały: Grupa Orbis oraz firma Samsung.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *