Sofitel Grand Sopot osiąga najwyższe średnie ceny i najwyższy RevPAR w całej grupie Orbis   "HOTELARZ"

Sofitel Grand Sopot osiąga najwyższe średnie ceny i najwyższy RevPAR w całej grupie i nie ma w Polsce żadnego innego rynku o porównywalnej charakterystyce, gdzie nasze hotele osiągałyby zbliżone do Grandu wskaźniki. Ale jeśli chodzi o zyskowność, to  np. wskaźnik EBIDT-y do przychodu jest na porównywalnym poziomie w kilku naszych hotelach - mówił podczas Śniadania "Hotelarza" w Sopocie, Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i wiceprezes Grupy Orbis.

- Na przychody tego hotelu ma też duży wpływ specyfika tego miejsca czyli rynek sopocki. Gdy popatrzymy na charakterystykę bazy hotelowej w Sopocie, to jest tu ok. 1,2 tys. pokoi hotelowych, z czego tysiąc w kategorii 5, 4 i 3 gwiazdkowej, ale z drugiej strony jest to rynek bardzo zdominowany przez ofertę najmu krótkotrwałego, bo mamy na nim mniej więcej tyle samo apartamentów i pokoi w obiektach na wynajem. To bardzo wpływa na charakter turystyki. Analizując strukturę pokoi hotelowych spodziewalibyśmy się dużej przewagi gości segmentu hoteli 4 i 5-gwiazdkowych, natomiast obserwując Sopot w sezonie, widzimy, że  goście korzystający z szerokiej oferty segmentu krótkoterminowego tworzą inny obraz, inny charakter turystyczny Sopotu - mówił Ireneusz Węgłowski.

-To magia Sopotu sprawia, że wielu inwestorów i operatorów hotelowych chce tutaj być. Zwłaszcza hotele wyższych kategorii szukają możliwości wejścia na ten rynek. Popularność turystyczna Sopotu bierze się również z faktu ulokowania pomiędzy Gdańskiem i Gdynią, co daje turystom dodatkowe możliwości spędzenia czasu. Tym niemniej wielkość tego rynku powoduje, że ceny nieruchomości inwestycyjnych są bardzo wysokie, co potem przekłada się na ceny hoteli. Inwestorzy, którzy płacą wysoką cenę za działkę pod budowę hotelu, muszą odzyskać zainwestowany kapitał poprzez m.in. uplasowanie tego hotelu na wyższej „półce”, co musi się łączyć ze stosowaniem wyższych cen od tych, które widzimy na innych rynkach - tłumaczył podczas Śniadania Hotelarza Ireneusz Węgłowski.

Więcej w najnowszym „Hotelarzu”, którego prenumeratę zamówić można TUTAJ.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

3 komentarze do “Sofitel Grand Sopot osiąga najwyższe średnie ceny i najwyższy RevPAR w całej grupie Orbis

    • I to tym też mówi prezes Węgłowski – że mowa jest tylko o RevPAR-ze, bez kwestii kosztów. Bo jeśli chodzi o zyskowność, czyli przychody minus koszty to kilka hoteli w grupie osiąga równie dobre wyniki.

Pozostaw odpowiedź lamia1 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *