Jak złapać gościa w sieć, czyli o budowaniu bezpiecznych i wydajnych sieci bezprzewodowych w hotelu

Smartfon, tablet, laptop to dziś podstawowe wyposażenie prawie każdego hotelowego gościa. To również wyzwanie dla właścicieli obiektów, którzy muszą zadbać o udostępnienie stabilnych, wydajnych i przede wszystkim bezpiecznych bezprzewodowych sieci WLAN. Jak sprawić, aby podłączenie większej liczby urządzeń nie wpływało na sygnał ani prędkość połączenia internetowego w hotelu? M.in. odpowiednio dobierając technologie i dostosowując je do planów strategicznych i rozwojowych obiektu.



Gość zapamiętuje pobyt w hotelu tylko w dwóch przypadkach: gdy był nim zachwycony lub wręcz przeciwnie – zawiedziony. Na jego finalną ocenę wpływają m.in. zastosowane w hotelu udogodnienia dla coraz bardziej mobilnych klientów, w tym wydajna i bezpieczna sieć WLAN. Czasy jednak, kiedy w hotelu wystarczała sama obecność certyfikowanej sieci Wi-Fi, już dawno minęły. Dziś istotny jest proces nieustannego jej ulepszania, ponieważ dobrze działająca i dostępna sieć bezprzewodowa to absolutna podstawa i często koronny argument za przyznaniem przez gości wysokiej punktacji w portalach takich jak Booking.com czy TripAdvisor.

Hotelowa specyfika

Projektując, instalując i konfigurując sieć bezprzewodową w hotelu, można popełnić wiele błędów, które będą w mniejszym, w większym lub wręcz w katastrofalnym stopniu wpływały na jej funkcjonowanie i – co się z tym wiąże – na komfort odpoczynku i pracy oraz bezpieczeństwo prywatnych i biznesowych danych gości. Dlatego warto wziąć pod uwagę współpracę z dostawcą, który z podobnymi sieciami miał już do czynienia, zna specyfikę działania środowiska biznesowego hoteli i ich potrzeby. Na podstawie własnego doświadczenia z tej branży odpowiednio dopasuje liczbę punktów dostępowych do zagęszczenia użytkown [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Łukasz Włodarczyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *