Zakopane: turystyczna pułapka ?

Zakopiańskie hotele polecają (i nie) obcokrajowcy - opinie ze znanych światowych portali turystycznych oraz przewodników

W Zakopanem wakacje spędzają turyści ze Wschodu i z Zachodu. Wszystkim smakuje kuchnia serwowana przez tutejszych szefów. Przeszkadza hałas, tłok, komercyjna turystyczność tego miejsca. Zdarzają się też uwagi pod adresem kultury personelu. Generalnie jednak standard obiektów w tym mieście - nie tylko tych luksusowych - jest powyżej średniej krajowej.

„ Tatry powoli zamieniają się w zatłoczony deptak, ale lokalne hotelarstwo przeżywa swój złoty okres..."

Zakopane to uznana atrakcja turystyczna od około 1870 r., kiedy to czystość tutejszego powietrza, zaczęła przekuwać uwagę lekarzy i ich suchotniczych miejskich pacjentów. Za lekarzami przybyli krakowscy artyści i intelektualiści, którzy założyli sobie w Zakopanem modną kolonię. Ostatnimi czasy Zakopane zaczęło nabierać jednak charakteru dudniącej, nadmiernie rozwiniętej europejskiej pułapki turystycznej. Z powodu wspaniałej lokalizacji i dostępu do górskich szczytów jest to jedna z polskich super-atrakcji. Ofiarą tego niepohamowanego rozwoju padła już wyjątkowa architektura góralska. Została ona utopiona w bezładzie komercyjnej tandety — stwierdza Rough Guide, jeden z najpopularniejszych przewodników turystycznych.

„Pokój 304 ma widok na Giewont, jest przestronny oraz czysty, tak jak i łazienka. Nie ma klimatyzacji, ale zawsze, kiedy chcesz, możesz otworzyć okno..."

Z hotelami jest jednak znacznie lepiej. Większość z nich trzyma standard góralskiej poprawności, choć nie wszystkie przez górali założono, a wielu ceprów im dyrektoruje. Przykładem
jest Hotel Belvedere uważany nie tylko przez Polaków za „the best hotel in Zakopane". Odwiedzający ten obiekt w sierpniu br. goście z Washington DC tak właśnie ocenili ten obiekt. - Łóżka może nie są najlepsze na świecie, ale w porównaniu do innych opcji hotelowych w mieście ten jest najlepszy. Czar tego hotelu jest bezcenny. Kawiarnia na dachu była cudowna. Jeśli lubisz góry, pokochasz to miejsce — pisze zachwycona podróżniczka.

Jeśli Belvedere jest „the best" (najlepszy), to Litwor na jego tle jest „good" (dobry). Good Quality Hotel - podsumowuje Anielka z Anglii. Turystka ta raz chwali, raz gani. Pokój byl zbyt ciepły, aby spać, dlatego stale otwieraliśmy okna i schładzaliśmy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Zbyszek Bugaj

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *