Partnerzy w biznesie SPA – jak wybierać, czego oczekiwać

Autor: Anita Bajdalska
Branża SPA & wellness to ogromny przemysł dostawców, których można podzielić na tych dostarczających wyposażenie, kosmetyki do zabiegów oraz usługi dodatkowe, np. konsultingowe, szkoleniowe, audytorskie itd. Wzajemne relacje nie mogą kończyć się na zakupie produktów, czyli na wystawieniu faktury. Nie każdy dostawca oferuje te same warunki współpracy, ceny i serwis pogwarancyjny. Czego oczekiwać od nich, za ile i w jakim czasie – to pytania, na które trzeba sobie odpowiedzieć, zanim podejmie się decyzję o długoterminowej współpracy. WYPOSAŻENIE: określić budżet, zebrać oferty, sprawdzić listę referencyjną Dostawcy wyposażenia SPA to dzisiaj wąskie grono firm, które oferują różnej klasy urządzenia do zabiegów SPA. Rynek mocno się uporządkował w stosunku do sytuacji jeszcze sprzed dziesięciu lat. Jest lepiej niż było, a zasady współpracy są dzisiaj bardziej przejrzyste. Oferta dostawców wyposażenia to kilka klas produktów, które cieszą się powodzeniem u inwestorów SPA. Mamy do wyboru różne półki cenowe i co za tym idzie – różną jakość. Od chińskich kopii znanych firm po europejskiej klasy urządzenia, które są uznane na całym świecie. W ślad za jakością idzie cena i świadczenia gwarancyjne, a także serwis pogwarancyjny. Zatem co trzeba sprawdzić, aby właściwie zainwestować w wyposażenie SPA? Na początek należy określić budżet na zakup urządzeń i klasę produktów, jaką jest się zainteresowanym do swojego SPA. Następnie zebrać oferty od dostawców i porównać, mając na uwadze podobną jakość oferowanych urządzeń. Kolejnym krokiem jest pytanie o listę referencyjną hoteli SPA, które dokonały zakupu od danego dostawcy i sprawdzenie opinii z innymi hotelarzami. Z całym szacunkiem dla mediów społecznościowych, ale zadawanie takich pytań na różnych grupach jest mało wiarygodne. Należy pofatygować się do wskazanych w referencjach hoteli (albo przynajmniej wykonać kilka telefonów), aby bezpośrednio zapytać o opinię na temat wyposażenia managerów SPA, bo to oni wiedzą najlepiej, jak się ono sprawdza, z czym mają największe kłopoty, a z których urządzeń są zadowoleni oni i terapeuci. Po wyłonieniu kilku firm trzeba dokładnie przyjrzeć się oferowanym przez nich modelom wyposażenia i funkcjonalnościom. Czy mają te same parametry, np. czy każde ma podgrzewanie albo elektryczne regulowanie wysokości czy też trzeba będzie ręcznie zmieniać położenie leżanek do masażu. To wszystko ma znaczenie i decyduje o tym, w jakich warunkach będą wykon [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *