W Polsce hotelarstwo, jakie znamy, skończyło się w piątek 13 (marca)   "HOTELARZ"

Podsumowanie roku 2019 na rynku hotelarskim jest dość proste: było nieźle, biorąc pod uwagę skalę nowej podaży. Na niektórych rynkach, gdzie była ona największa i trwa od kilku lat, jak np. w Warszawie, przychód z dostępnego pokoju RevPAR wprawdzie zaczął spadać, ale średnie ceny trzymały się mocno i nawet rosły, objawiało się to raczej w spadkach obłożenia, co przy cały czas niezłej cenie zapewniało satysfakcjonujące przychody. A na większości rynków rosło też obłożenie, więc w ogóle nie było najgorzej. Także polski PKB miał cały czas rosnąć, choć już nieco wolniej, bo "tylko" o około 3 proc. więc można było sobie zadawać pytanie, czy to ostatni dobry rok, po 10 latach wzrostu, czy też - biorąc pod uwagę ile nowych hoteli się otwiera- rynek hotelowy czekają już teraz cięższe czasy i jak się na nie przygotować w działalności operacyjnej. A potem nadszedł koronawirus i nie tylko wszystkie wcześniejsze prognozy straciły sens, ale każda kolejna prognoza traciła aktualność kolejnego dnia. Jaki więc będzie rok 2020 dla polskiego hotelarstwa? A jaki może być.

O tym piszemy w "Raporcie z rynku hotelarskiego i gastronomicznego 2020", który wraz z najnowszym "Hotelarzem" otrzymają wszyscy nasi prenumeratorzy.

Ponadto w raporcie:

  • 30 największych graczy na polskim rynku
  • Co słychać w sieciach - globalnych i polskich
  • Szanse na wyjście z zapaści gastronomii
  • Sztuka przetrwania w czasach koronawirusa

Prenumeratę "Hotelarza" zamówić można TUTAJ


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *