Mamy już szczegółowy plan otwarcia hoteli

Rozmowa z Gillesem Clavie, prezesem i dyrektorem generalnym Orbis SA

Jakie działania oszczędnościowe podjął Orbis, największa sieć hotelarska w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej?

Orbis zakończył poprzedni rok z doskonałymi wynikami i wszedł w 2020 r. z realnymi perspektywami dalszego wzrostu i rozwoju w Polsce i w regionie Europy Wschodniej. COVID-19 wstrząsnął branżą hotelową i konieczna była szybka zmiana naszych planów. Naszymi najwyższymi priorytetami stały się bezpieczeństwo, ochrona zdrowia naszych pracowników oraz zabezpieczenie firmy i przygotowanie jej do wznowienia działalności. Zostaliśmy zmuszeni do rewizji naszego modelu biznesowego i struktury kosztów, poprzez wdrożenie wyjątkowych działań i narzędzi, takich m.in. jak plan oszczędnościowy obejmujący różne obszary działalności. Podjęliśmy szybkie decyzje w zakresie częściowego zatrudnienia i skrócenia czasu pracy, redukcji szkoleń, monitorowania stanu urlopów, podróży i wydatków służbowych. Zmianie uległa też organizacja naszej działalności operacyjnej, a w szczególności ochrona przepływów pieniężnych, m.in. poprzez odroczenie płatności czynszowych, negocjacje warunków płatności z dostawcami, refinansowanie płynności, a także strategia w zakresie optymalizacji portfela hoteli. Biorąc pod uwagę nagłe i dramatyczne spowolnienie w branży, te trudne decyzje musiały zostać podjęte po to, by chronić pracowników i w perspektywie Orbis.

Czy obecna sytuacja ma jakikolwiek wpływ na strategiczne zmiany, które Orbis przechodził w ostatnim czasie?

W wyniku światowej pandemii COVID-19 wszyscy mierzymy się z nową rzeczywistością i współpracujemy w nowym otoczeniu biznesowym. W tym trudnym czasie jednocześnie rozpoczęliśmy integrację z naszym nowym inwestorem strategicznym AccorInvest, który nabył akcje Orbisu w drodze publicznego wezwania sfinalizowanego 11 marca. Niespodziewane nadejście zmian spowodowało ustalenie nowych priorytetów, reorganizację pracy i szybkie wdrożenie decyzji podjętych przez zarząd w celu zminimalizowania negatywnego wpływu COVID-19, a tym samym ochrony firmy i jej pracowników. Naszą uwagę i działania skupiamy teraz przede wszystkim na zarządzaniu kryzysem spowodowanym koronawirusem oraz na procesie integracji z naszym nowym inwestorem. Wszystko to z pewnością nie byłoby możliwe bez zaangażowania naszych pracowników, za co jestem im bar [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *