Wykładziny a bezpieczeństwo mikrobiologiczne

Zakaz przyjmowania gości wiele obiektów wykorzystuje na niezbędne remonty, które dotychczas odkładano na później. Dziś wymieniając wykładziny i okładziny do pokoi, hotele szczególną wagę muszą przykładać do tego, aby umożliwiały bezproblemowe zadbanie o higienę i bezpieczeństwo mikrobiologiczne.



Funkcjonowanie hotelu w nowej rzeczywistości to dziś przede wszystkim aspekt bezpieczeństwa, bo właśnie tego będą oczekiwać osoby decydujące się na nocleg poza domem. Bezpieczeństwo w czasach epidemii to przede wszystkim przestrzeganie higieny na najwyższym poziomie. Potrzebna jest np. dekontaminacja, czyli pozbycie się z powierzchni wszystkich ewentualnych mikroorganizmów, w tym wirusów. Sieć Hilton przyjęła zasadę, że pokoje wcześniej zajmowane przez personel medyczny muszą pozostawać puste przez trzy dni, zanim wejdzie do nich służba pięter. Inne hotele stosują zasadę, że sprzątanie następuje 24 godziny po tym, jak gość opuści pokój, a przyjmują do niego następnych gości po upływie kolejnej doby.

Ozonowanie i dezynfekcja

Utrzymanie czystości w obiektach hotelowych to dziś przede wszystkim staranna dezynfekcja wszystkich powierzchni. Hotelarskie organizacje branżowe opracowały rekomendacje dotyczące protokołów bezpieczeństwa ponownego otwarcia obiektów hotelowych. Wśród nich jest mowa także o konieczności dezynfekcji wszystkich przedmiotów i ozonowania pokoi. Wirusy mogą znaleźć się także na powierzchniach takich jak podłogi i ściany. Jak zapewnić w tym przypadku higienę, a jednocześnie nie narazić ich na zniszczenie? W przypadku podłóg i ścian w łazienkach, które pokryte są głównie płytkami ceramicznymi, intensywna i częsta dekontaminacja im nie zaszkodzi. Dezynfekując wykładziny, trzeba jednak zachować szczególną staranność. Do wyboru jest kilka wariantów dezynfekcji. Pierwszy – to użycie roztworu środka dezynfekującego i jego rozpylenie opryskiwaczem na powierzchni wykładziny oraz wtarcie go za pomocą szczotki ręcznej lub szczotkarki elektrycznej. – Po odgazowaniu środka dezynfekującego zalecałbym wykonanie czyszczenia pielęgnacyjnego metodą endokapsulacji, ka [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Jabłońska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *