Jak ochrona czystości będzie wyglądała (będzie musiała wyglądać) w hotelach w epoce postkoronawirusowej

To, co się wydarzyło w ciągu ostatnich tygodni, zmiany, jakie dotknęły gospodarki światowe, kryzys w branżach, które niedawno działały na wysokich obrotach, było często tematem filmów science lub political fiction. Było, bo w tej chwili stało się rzeczywistością. Niedziałające różne gałęzie przemysłu, zamknięte zakłady usługowe, puste hotele i ośrodki wypoczynkowe. Czy ktoś z nas kilka miesięcy temu brał coś takiego pod uwagę, opracowując plany czy też strategie działania na kolejny rok? Raczej nie i moim zdaniem już nie wrócimy do tego, co było, ponieważ doświadczyliśmy i doświadczamy dynamicznych zmian, które wpływają na nasze życie, na ekonomię i wiele innych aspektów życia. Także na rynek hotelarski.

Czytam i śledzę uważnie komunikaty i dyskusje, które dotyczą branży hotelarskiej, ponieważ jest to jeden z sektorów, z którymi współpracujemy jako firma, dostarczając rozwiązania higieniczne i związane z utrzymaniem czystości. Sektor, który w tej chwili nie działa, a jeżeli zacznie działać (mam nadzieję, że jak najszybciej), to będzie jednym z pierwszych, gdzie zajdą największe zmiany związane z podejściem do spraw czystości, higieny, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa w tym zakresie dla gości. Dobrym kierunkiem są ustalenia izb branżowych, przyjmowanie oraz opracowanie rekomendacji dotyczących procedur i zasad utrzymania czystości w hotelach. Tym bardziej że często są to rozwiązania tworzone lub konsultowane przez hotelarzy.

Cztery elementy

We wszystkich obiektach procedury były, są i będą, tylko zostaną zmodyfikowane o rzeczy, które w warunkach zagrożenia epidemicznego, ograniczeń związanych z przemieszczaniem się i podróżami oraz zwykłego strachu ludzi przed zachorowaniem, pozwolą na bezpieczne funkcjonowanie. A to wpłynie na decyzje związane z rezerwacją i pobytem gości. Identyfikuję cztery elementy, które muszą wspólnie zadziałać w obszarze czystości, żeby hotel mógł funkcjonować bezpiecznie, nie narażając personelu ani gości na ryzyko zachorowania. Te cztery elementy to: pracownicy, procedury, goście, kontrola. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Paweł Jaeschke

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *