Jak zabezpieczyć instalację wodną przed bakteriami Legionella w czasie okresowego zamknięcia hotelu?

Brak gości – oprócz utrudnienia płynności finansowej – jest również przyczyną braku przepływu wody w instalacjach w budynku. Takie warunki sprzyjają rozwojowi bakterii, które mogą szybko mnożyć się w stagnującej (pozostającej w bezruchu) wodzie. Chcąc uniknąć sytuacji, gdy po zakończeniu kryzysu i otwarciu hotelu zostanie on ponownie zamknięty z powodu występujących w wodzie bakterii Legionella, warto już teraz podjąć odpowiednie działania

Przez kilka tygodniu wszystkie hotele w Polsce są zamknięte, po otwarciu też większość pokoi będzie stała zapewne pusta. Warto w takiej sytuacji systematycznie płukać instalację. Dlaczego jest to takie istotne?

Płukanie instalacji

Kiedy hotel funkcjonuje normalnie, goście zużywają wodę i dzięki temu nie stoi ona w rurach. Gdy nie ma gości należy sztucznie wywołać jej przepływ. W przeciwnym wypadku mogą zacząć rozwijać się w niej bakterie. W czasie okresowego zamknięcia należy więc regularnie płukać nieużywane prysznice, baterie w umywalkach oraz w zlewach, aby zapobiec pogorszeniu się jakości wody. Dobrym rozwiązaniem jest rozłożenie płukania i stworzenie prostego harmonogramu działania. Nie trzeba płukać wszystkich punktów poboru codziennie. Wystarczy, że przez główne przewody każdego dnie będzie przepływać woda.

Jaka powinna być temperatur [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Bartosz Korwin

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *