Zakończyła się konferencja HT Poland „Hotelarza”   KONFERENCJE "HOTELARZA"

Hotele w Polsce powoli wracają do życia po niemal dwóch miesiącach zamknięcia, ale epidemia koronawirusa sprawiła, że muszą działać w całkiem innej rzeczywistości i przygotować się na bardzo poważne zmiany. Także nasza wiosenna konferencja musiała zostać dostosowana do nowych realiów i po raz pierwszy w historii uczestnicy mogli wziąć w niej udział wyłącznie online. Nie zmieniło się tylko jedno, dyskutantami byli najlepsi eksperci, a dyskusje zdaniem uczestników stały na najwyższym poziomie. Była to także pierwsza w Polsce konferencja hybrydowa na taką skalę, stacjonarna dla panelistów z zapewnieniem reżimu sanitarnego w profesjonalnym studiu, oraz z dostępem i możliwością interakcji online – dla kilkuset uczestników.

Konferencje „Hotelarza” od lat słyną z tego, że gromadzą w jednym miejscu wszystkich decydentów branży hotelowej. Poza pasjonującymi dyskusjami w panelach tematycznych, są one zawsze okazją do wyjątkowych kuluarowych kontaktów i dyskusji. W tym roku z powodu sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa wiosenna konferencja Hotel Investment  Trends Poland & CEE przeistoczyła się w Hotel Trends Poland&CEE pod hasłem „Covid-19: wyzwania i przyszłość branży hotelarskiej”. Aby zapewnić najwyższą jakość w tych wyjątkowych okolicznościach zdecydowaliśmy o organizacji wydarzenia  hybrydowego, prowadzone z panelistami z profesjonalnego studia z dostępem online dla uczestników. Konferencja, zorganizowana przez wydawcę magazynu „Hotelarz”, pod patronatem merytorycznym firmy doradczej Pro Value, zgromadziła niemal 400 przedstawicieli branży oraz 35 panelistów. Patronat strategiczny nad wydarzeniem objęły firmy Polski Holding Hotelowy oraz Samsung Electronics, natomiast sponsorem platynowym była sieć hotelowa Marriott International.

- Jestem dumny z zespołu pracującego przy konferencji, że tak błyskawicznie dostosował się do nowej rzeczywistości. – powiedział Krzysztof Gonciarek, członek zarządu Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia, wydawca „Hotelarza”. - W miesiąc całkowicie przeformatowaliśmy tradycyjnie przygotowywane wydarzenie organizując pierwszą w Polsce konferencję hybrydową na taką skalę. Jej sukces nie byłby możliwy bez ogromnego zaangażowania całego zespołu i wsparcia Partnerów wydarzenia.

Konferencję, po oficjalnym powitaniu gości i uczestników przez Rafała Szubstarskiego, redaktora naczelnego magazynu Hotelarz oraz Dorotę Malinowską, współzałożycielkę firmy ProValue, otworzyło wystąpienie Jakuba Klimczaka, Busines Development Managera z STR, który przedstawił sytuację branży hotelowej i najnowsze dane ze świata oraz Europy Środkowo-Wschodniej.

O tym, jak koronawirus wpłynął na hotelarstwo, nowych wyzwaniach w tej niecodziennej rzeczywistości, a także o strategiach przetrwania kryzysu i możliwych scenariuszach rozwoju sytuacji w pierwszym panelu rozmawiali prezesi czołowych grup hotelowych i właściciele obiektów. W rozmowie moderowanej przez Dorotę Malinowską wzięli udział: Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego, Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, Markus Lehnert z Marriott International, Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP, wiceprezes Orbis S.A. oraz Andrzej Wójcik, prezes zarządu Satoria Group.  Eksperci zwracali uwagę na właściwe oszacowanie i wykorzystanie pojawiających się szans związanych np. z planami Polaków na wypoczynek w Polsce, jak i na konieczność racjonalnego i elastycznego podejścia w działaniach w obecnej zmiennej sytuacji.

Uczestnikami drugiego panelu - Działalność operacyjna hoteli w dobie koronawirusa –  byli: Adriana Biernatowicz-Jadczak, dyrektor generalna Renaissance Airport, Aneta Lewandowska, dyrektor generalna Sofitel Warszawa Victoria, Paweł Lewtak, dyrektor generalny Polonia Palace, Elżbieta Nitsze, dyrektor generalna Airport Hotel Okęcie, Łukasz Piekarski, dyrektor generalny Puro Hotel Warszawa Centrum, Adam Żygadło, dyrektor generalny Best Western PortosStart Atos i Aramis. Praktycy branżowi wraz z moderatorem - Rafałem Szubstarskim, redaktorem naczelnym "Hotelarza" wymieniali doświadczenia i spostrzeżenia dotyczące działalności hoteli w kwietniu oraz w maju. Rozmowy toczyły się wokół bezpieczeństwa personelu i gości, kosztów, ale także tego, czy i z jakich narzędzi pomocowych skorzystały hotele i które z nich były najefektywniejsze; czy pomoc ze strony państwa była wystarczająca oraz jak w obecnej sytuacji i nadchodzących miesiącach kształtować politykę cenową oraz jakie strategie przyjmować?

Kolejna dyskusja tej specjalnej konferencji online - Hotel Trends Poland & CEE. COVID -19: wyzwania i przyszłość branży hotelarskiej - dotyczyła relacji hoteli z podmiotami finansującymi inwestycje. Na pytania dotyczące postawy banków wobec hoteli, wpływu obecnej sytuacji na ich decyzje dotyczące wspierania działalności i finansowania nowych projektów w sektorze hotelowym, a także tego, co czeka inwestycje branżowe oraz hotele w kolejnych miesiącach a nawet latach starali się odpowiedzieć uczestnicy rozmowy, którą prowadził Janusz Mitulski, starszy dyrektor ds. rozwoju sieci na Europę Środkowo-wschodnią Marriott International, Człowiek Roku Polskiego Hotelarstwa 2019. Udział w niej wzięli: Radosław Altheim, dyrektor zarządzający Q Hotel; Artur Kozieja, prezes spółki Europlan, właściciel hoteli Metropolo w Krakowie i Lake Hill Resort&SPA w Sosnówce; Izabela Kuszner, dyrektor Departamentu Finansowania Strukturalnego Bank Pekao; Małgorzata Nesterowicz, dyrektor ds. Sektora Usług i Firm Rodzinnych Santander Bank Polska; Bartłomiej Palusiak, radca prawny DLA Piper oraz Maciej Zientara, założyciel Grupy Deweloperskiej Supernova Development.

Czwarta rozmowa ekspercka skupiała się na umowach operatorskich oraz prawnych i biznesowych decyzjach, które stoją przed właścicielami, operatorami czy najemcami. Duży nacisk kładziony był na partnerskie podejście w trakcie rozmów i negocjacji, na wzajemne wspieranie się i znajdowanie właściwych rozwiązań dla wszystkich stron umów. Uczestnicy zadawali panelistom dużo pytań, w tym dotyczących audytów bezpieczeństwa, umów dzierżawy i przyszłości tej formy, a także rzeczywistości po Covid-19. W dyskusji prowadzonej przez Dorotę Malinowską, współzałożycielkę firmy Pro Value, wzięli udział: Piotr Grzonek, partner, założyciel DPPA Legal; Adam Konieczny, dyrektor ds. rozwoju na Europę Louvre Hotels Group; Janusz Mitulski, starszy dyrektor ds. rozwoju sieci na Europę Środkowo-Wschodnią Marriott International; Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels oraz Wojciech Popis, wiceprezes VHM Hotel Management.

Ostatni panel, moderowany przez Karolinę Błońską-Szubstarską, dyrektora ds. badań w GoodBrand/Better, poświęcony był markom hotelowym w kontekście biznesu odpowiedzialnego społecznie. Skupiał się głównie wokół komunikacji i współpracy oraz employer brandingu w czasach kryzysu, w tym kwestii finansowego i zdrowotnego zabezpieczenia pracowników. Dyskutowano także wykorzystaniu rozwiązań tarczy antykryzysowej i inicjatyw własnych hotelarzy, aby wykluczać lub minimalizować konieczność redukowania personelu. Ponadto poruszono zagadnienie zaangażowania marek hotelowych w sprawy branżowe, w partnerskie działania i w pomoc dla innych grup (szpitale, medycy). Praktycy branżowi zwrócili również uwagę na konieczność wypracowania nowych rozwiązań, dobrych praktyk na przyszłość, a także właściwego kształtowania relacji i dbałości o personel i gości – w każdej, również trudnej sytuacji. W dyskusji wzięli udział Marta Komorowska, HR Business Partner, Satoria Group; Paulina Mazurkiewicz-Kurek, dyrektor Pionu Finansów, Polski Holding Hotelowy; Bartłomiej Szmajdziński, dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi Polska i Kraje Bałtyckie z Orbis SA; Artur Trukawiński z Artur Trukawiński Hospitality Consulting & Management oraz Katarzyna Zarzycka, dyrektor generalna Hotelu Ibis Styles Warszawa Centrum.

- Nasze konferencje wyróżniają się zawsze najwyższą jakością dyskusji i dbałością o dobór panelistów - najlepszych ekspertów w swoich obszarach -  i tak było także tym razem. Rzeczywistość, ta sytuacja bez precedensu, w jakiej znalazła się branża zainicjowała niezwykle ciekawe dyskusje, zainspirowała hotelarzy do podejmowania nowych wyzwań i spojrzenia na wiele działań z innej perspektywy – powiedział Rafał Szubstarski, redaktor naczelny magazynu Hotelarz.

- W mojej ocenie wideokonferencja zorganizowana przez "Hotelarza" wyznacza zdecydowanie nową jakość w  obecnych realiach. Dyskusje liderów rynku w zaproponowanej konwencji, przeprowadzane w profesjonalnym studio, to najlepszy substytut dla konferencji organizowanych w tradycyjny sposób – dodała przedstawicielka partnera merytorycznego wydarzenia, Dorota Malinowska z firmy Pro Value.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *