Powstaną trzy Hamptony by Hilton: w Krakowie-Balicach, Białymstoku i Zielonej Górze



Sieć Hilton ogłosiła oficjalnie podpisanie umów na trzy nowe hotele pod marką Hampton by Hilton – przy krakowskim lotnisku Balice, w Zielonej Górze i Białymstoku. Obecnie w Polsce działa 12 hoteli Hampton by Hilton, a w przygotowaniu jest kolejnych siedem.



O podpisaniu umowy na hotel ze 173 pokojami w Krakowie-Balicach z litewskim funduszem UAB I Asset Management informowaliśmy w „Hotelarzu” w październiku 2019 r. Oficjalnie franczyzobiorcą jest spółka Vanezza, należąca do właścicieli funduszu. Wcześniej planowany był tam Best Western. Obecnie krakowska pracownia Illiard Architects & Project Management, która zaprojektowała tam Best Western ze 154 pokojami, dostosowuje go do nowej marki. Całość inwestycji szacowana jest na 15,7 mln euro. Jak informowali Litwini, w rozmowach o franczyzie rozważano trzy marki, poza Hamptonem również Park Inn by Radisson i ibis Styles, a na wcześniejszym etapie także Moxy. W Białymstoku Hilton podpisał umowę z Rogowski Development, dzięki której do portfolio firmy dołączy 122-pokojowy hotel powstający w centrum miasta w inwestycji Lipowa 41 z osiedlem mieszkaniowym i częścią handlową. Pięć lat temu umowę dzierżawy na Focus Hotel w tej inwestycji podpisała Grupa Kapitałowa GK Immobile, ale wygasła ona na początku 2018 r., gdyż deweloper nie uzyskał wówczas ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę. O tym, że zamiast Focusa powstać ma tam Hampton, mówiono podczas Śniadania Hotelarza w Białymstoku, z którego relację opublikowaliśmy w „Hotelarzu” z kwietnia 2019 r. Hilton podpisał też umowę franczyzową z Duda Development i konsorcjum FB Antczak, dzięki której Hampton by Hilton stanie się pierwszą międzynarodową marką hotelową obecną w Zielonej Górze. Zaoferuje 115 pokoi. FB Antczak jest właścicielem otwartego w ub.r. Hamptona by Hilton w Kaliszu. – Dostrzegamy w Polsce znaczny potencjał do dalszego rozwoju naszego portfolio w miastach, w których obecność międzynarodowych marek hotelarskich nie jest jeszcze tak powszechna. Hampton by Hilton to marka, która rozwija się ostatnio w zawrotnym tempie, w ciągu minionych dwóch lat podwoiła liczbę swoich obiektów. Podpisanie tych strategicznych umów wpisuje się w strategię, która pozwoli na wzrost obecności Hamptona by Hilton na rynku polskim o dwie trzecie do roku 2022 – powiedział Patrick Fitzgibbon, starszy wiceprezes ds. rozwoju w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Jeszcze w tym roku otwarte mają zostać hotele Hampton by Hilton w Warszawie (czwarty w stolicy) i Łodzi, zapowiadane jest też otwarcie następnych w Olsztynie i Swarzędzu.•

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *