Zarządzać z głową

Aby właściwie zmotywować" pracowników, trzeba być blisko nich. Stosujemy też zasadę managing by wałking around- mówi Martin Ykema, dyrektor regionalny Orbisu na Wielkoposkę

Pracuje Pan jako menedżer wysokiego szczebla w firmie, w której większość pracowników to Francuzi i Polacy. Jakie Pan, Holender, dostrzega różnice w stylu pracy polskich i francuskich menedżerów - na przykład przy rozwiązywaniu problemów?

Francuzi dają więcej autonomii pracownikom w rozwiązywaniu codziennych problemów, są bardziej kreatywni w dawaniu rad. Polacy są z kolei bardzo nastawieni na procedury, trochę tak jak Niemcy. Holendrzy (śmiech) z kolei są gdzieś pomiędzy.

Jaka jest specyfika zarządzania hotelem w firmie takiej Accor w porównaniu, na przykład, do Sheratona, Hiltona?

Myślę, że jesteśmy dużo bardziej praktycznie nastawieni do zarządzania hotelem. Nie mamy czegoś takiego jak „Biblia zarządzania hotelem". Oczywiście, posiadamy określone procedury postępowania i standardy działalności, oceniamy wyniki hoteli poprzez założone cele. Niemniej w Accorze jest więcej swobody. Każdy hotel ma swoją własną tożsamość. Na recepcji nie usłyszy Pan tej samej formułki powilalnej. Nie mamy ściśle określonej procedury np. sprzątania pokoju. Nie ma, jak wspomniałem, „korporacyjnej Biblii".

To zaskakujące. Czyli we francuskiej firmie nie ma osławionej francuskiej centralizacji i „dyrygizmu" sprawowanego przez zarząd?

Są oczywiście ludzie odpowiedzialni za nadzór nad standardami firmy, tożsamością firmy, produktami, standardami. Mamy jednak dynamiczny sposób pracy, który zakłada różnice w podejściu do zarządzania pom [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *