Budżet marketingu. Nie planujcie wydatków, planujcie zadania

Autor: Jacek Piasta
Jacek Piasta
Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli.
Obecnie wiceprezes zarządu spółki INVESTON
będącej właścicielem sieci hoteli Ideał

Koniec roku to okres podsumowań mijającego roku oraz snucia planów i przygotowywania dokumentów na rok kolejny, Jedną z komórek, która powinna dokładnie zaplanować swoje działania w każdym nadchodzącym roku, jest komórka odpowiedzialna za sprzedaż i marketing obiektu hotelowego.

W niektórych hotelach przygotowanie planu i budżetu marketingu jest zadaniem obowiązkowym, wymaganym stosownymi przepisami wewnętrznymi. Jest to zadanie coroczne i oczywiste - tak dzieje się np. w hotelach międzynarodowych sieci. W większości hoteli krajowych planu i budżetu marketingu nie ma. Nie ma, nigdy nie było i nikt nie planuje by był. Bo i po co komu taki plan?

Czasami jest tak: właściciel, prezes, zarząd, żona (niepotrzebne skreślić) i tak trzyma wszystkie pieniądze i to on sam decyduje o wydaniu każdej złotówki. Foldery projektuje jego syn lub znajomy, zgodnie z gustem właściciela; drukuje jego kolega. O wyborze upominków reklamowych decyduje właściciel. Wyjazdy na targi traktuje jako brewerię, ludzie mają pracować, a nie jeździć nie wiadomo gdzie i po co. Reklam nie zamawia, bo i po co, stronę internetową hotelu zrobiła jego córka albo syn kolegi, a i to dopiero wtedy, gdy ktoś ze znajomych właściciela zwrócił mu uwagę, że nie ma strony www.

Żywię uzasadniona obawę, że wielu pracowników komórek odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing ma przed oczami swoich pryncypa-łów i obiekt, w którym pracują. Kolejni powiedzą, że owszem zadali sobie trud sporządzenia planu i budżetu marketingu i dokument ten wzbudził nawet entuzjazm i aprobatę właściciela, ale co z tego, skoro i tak w ciągu roku nie było pieniędzy na żadne z [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *