Zadbaj o swój wizerunek. Public relations hotelu – cz. II

Autor: Arnold Fabian
Arnold Fabian
Autor jest profesorem. Kierownik Katedry Podstaw Marketingu Politechniki
Częstochowskiej. Wykłada również w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Turystyki
w Częstochowie

Wewnętrzny PR jest równie ważny, co dziatania public relations skierowane na zewnątrz. Własna kadra pracownicza jest dla otoczenia najbardziej wiarygodnym źródłem informacji

Public relations nie należy mylić z reklamą. Każde z tych narzędzi promocji mix wypracowało swoje własne, odrębne środki i formy oddziaływania na otoczenie, Można to wyjaśnić w prosty sposób, porównując choćby ogłoszenie prasowe (reklama) z zamieszczonym w gazecie - a inspirowanym przez dział PR - artykułem na temat hotelu (public relations]. Treść ogłoszenia przygotowuje lub zatwierdza reklamujący się hotel. Następnie płaci za zamieszczenie reklamy w prasie, decydując najczęściej o jej miejscu w strukturze gazety oraz o częstotliwości emisji. Całkiem inaczej jest z artykułem.

Odpowiada za niego i tworzy go dziennikarz, a otrzymane z hotelu materiały mogą mu być w tym pomocne. Za opublikowanie artykułu w prasie hotel nic nie płaci. Nie nią jednak wpływu na formę publikacji i termin zaprezentowanego materiału. Wskazane różnice wcale nie oznaczają, że public relations całkowicie pozbawione są elementów reklamy. Zawierają pewne podobieństwa... pod warunkiem jednak, że w wyemitowanym materiale hotel zostanie przedstawiony w dobrym świetle. Taki artykuł-reklama nią specyficzny charakter -dotyczy najczęściej całego hotelu, a nie jego oferty oraz jest bardzo wiarygodny. Ta wiarygodność wynika z prostej przyczyny: typowa reklama stanowi samochwalstwo (hotel sam ją tworzy po to, aby zachwalić swoje usługi]. Artykuł sporządza dziennikarz, który służy prawdzie i rzetelnej informacji.

Kiedy dzieje się źle

Bardzo ważnym obszarem zastosowań public relations są tak zwane sytuacje kryzysowe. Mogą oneSkierowane jest do własnego personelu. Ma głębokie uza [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *