Strategiczne zmiany w Accorze

Accor przechodzi globalną reorganizację. Dotychczasowy podział na pięć regionów zostaje zastąpiony przez osiem hubów geograficznych. Region Europy, którym zarządzał dotąd Franck Gervais (rozstaje się z firmą), został podzielony na Europę Północną i Południową. Dyrektorem generalnym regionu północnego, w którego skład wchodzi też Polska, został Duncan O’Rourke, wcześniej dyrektor operacyjny na Niemcy, Austrię i Szwajcarię.

Region Europy Północnej jest połączeniem poprzednich regionów: Europy Północnej, Środkowej, Wschodniej i tzw. nowego Wschodu (New East). Wraz z awansem Duncan O'Rourke jest odpowiedzialny za 29 krajów. Ponadto został powołany do globalnego Komitetu Wykonawczego (Executive Committee). – Wprowadzane zmiany mają na celu odzwierciedlenie naszych priorytetów biznesowych, tj. poświęcenie większej uwagi rynkom i segmentom hotelowym o największym potencjale rozwojowym, a także uproszczenie procesów decyzyjnych – mówi Duncan O'Rourke.

Z Grupą Accor związany jest od 2016 r. Przed awansem w 2018 r. na stanowisko dyrektora operacyjnego w Niemczech, Austrii i Szwajcarii nadzorował w Accorze hotele segmentu premium i luxury w Europie. Wcześniej przez wiele lat pracował w Kempinski Hotels, najpierw jako dyrektor generalny na czas dwóch otwarć w Londynie, później jako dyrektor regionalny w Jordanii. W 2008 r. objął stanowisko dyrektora operacyjnego sieci Kempinski. Dyrektor generalną na Europę Południową, obejmującą m.in. macierzysty rynek we Francji, została Maud Bailly. Do Accoru dołączyła w 2017 r. na stanowisko chief digital oficer i członek Komitetu Wykonawczego. Odpowiadała za cyfryzację, dane, systemy informatyczne, dystrybucję, sprzedaż i doświadczenie klienta.

Wcześniej pracowała m.in. w Kancelarii Premiera Francji Manuela Valla jako szefowa działu gospodarczego i cyfrowego odpowiedzialnego za sprawy gospodarcze, budżetowe, podatkowe, przemysłowe i cyfrowe. Poza Franckiem Gervaisem ze swoimi stanowiskami rozstają się też dyrektorzy generalni odpowiedzialni za region Azji i Pacyfiku (podzielony teraz na trzy huby), za Food & Beverage i Lifestyle oraz za New Business. Działania F&B znajdą się teraz w gestii poszczególnych hubów. •

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *