Złe PKD – dostawcy do hoteli bez pomocy

Do 17 stycznia hotele mają pozostać zamknięte. Jednak tak naprawdę branża hotelarska już od dawna nie działa. A wraz z nią firmy, które są z nią ściśle powiązane. Jedne już zamykają biznesy, a inni żyją resztkami nadziei. Dostawcy rozwiązań i usług dla hoteli, którzy również zostali pozbawieni większości przychodów, nie mogą skorzystać z żadnych rozwiązań proponowanych przez rząd, ponieważ nie kwalifikują się do jakiejkolwiek pomocy ze względu na swoje PKD. I nikt o nich nie walczy. Hotelarze i organizacje branżowe domagają się zapewnienia przez rząd narzędzi finansowych, które pozwolą obiektom przetrwać kolejny okres z ograniczoną liczbą gości. Wsparcie skierowane jest jednak wyłącznie do branż „dotkniętych restrykcjami” o określonym PKD. My też straciliśmy 80, 90 proc. przychodów, bo jesteśmy związani z hotelami – Wiele mówi się o pomocy branżom dotkniętym restrykcjami, nowych subwencjach w ramach Tarczy PFR, zwolnieniach z opłat na ZUS, czy dopłatach do wynagrodzeń. To właściwy kierunek, bo hotele stoją nad krawędzią i pomoc jest im bardzo potrzebna. Problemem jest to, że ustawodawca uzależnia pomoc od właściwego PKD, a nie od faktycznego spadku przychodów – mówi właściciel dużej pralni z województwa małopolskiego. – Jako firma piorąca, wyspecjalizowana w obsłudze hoteli notujemy obecnie 90 proc. spadku przychodów i nie ma możliwości, abyśmy nagle znaleźli nowych klientów. My też mamy pracowników na etatach, raty leasingowe, ale rząd nie planuje udzielić nam żadnej pomocy, bo nie mamy właściwego PKD. Tymczasem nasza sytuacja jest ściśle uzależniona od kondycji hoteli i jeśli nie otrzymamy analogicznego wsparcia, to upadniemy, a ja będę musiał zwolnić prawie 200 zatrudnionych osób. „Przed pandemią jako firma sprzątająca działająca na terenie Poznania i Warszawy obsługiwaliśmy ponad 300 miejsc noclegowych, niestety sytuacja związana z COVID-19 sprawiła, że spadek jaki widzimy przekracza 80 proc.” – czytamy w jednej z wiadomości skierowanych do naszej redakcji. Dotyczy to też m.in. pralni, dostawców pościeli, kosmetyków, a nawet dostawców sprzętu, wyspecjalizowanych w obsłudze hoteli. Obecna sytuacja pozbawiła możliwości zarobkowych także firmy, których wiodące PKD nie jest wprawdzie bezpośrednio dotknięte restrykc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *