Rok polskich hoteli miejskich z perspektywy danych

W listopadzie firmy OTA Insight, YieldPlanet i STR zorganizowały wspólny webinar podsumowujący rok 2020 na rynku polskich hoteli miejskich z perspektywy danych. Te trzy komplementarne perspektywy – wyszukiwań wykonywanych przez potencjalnych gości, dokonanych przez nich rezerwacji oraz końcowego obłożenia w obiektach – pozwalają zrozumieć trendy występujące w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Poniżej przedstawiamy podsumowanie uzupełnione o informacje zgromadzone po webinarze. Mamy nadzieję, że przedstawione treści pomogą hotelarzom lepiej przygotować strategię sprzedaży na nadchodzący rok.

W listopadzie firmy OTA Insight, YieldPlanet i STR zorganizowały wspólny webinar podsumowujący rok 2020 na rynku polskich hoteli miejskich z perspektywy danych. Te trzy komplementarne perspektywy – wyszukiwań wykonywanych przez potencjalnych gości, dokonanych przez nich rezerwacji oraz końcowego obłożenia w obiektach – pozwalają zrozumieć trendy występujące w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Poniżej przedstawiamy podsumowanie uzupełnione o informacje zgromadzone po webinarze. Mamy nadzieję, że przedstawione treści pomogą hotelarzom lepiej przygotować strategię sprzedaży na nadchodzący rok. Rok 2020 dobiega końca. Czego mogą spodziewać się hotelarze w kolejnym? Nie trudno o pesymizm, zwłaszcza, że liczba zakażeń koronawirusem w Polsce przekroczyła już milion. Druga fala to rzeczywistość, a pozytywne nastroje, które pojawiły się miesiącach letnich zniknęły, zastąpione obawami i niepewnością o to, co przyniesie 2021 rok. Co o tym wszystkimi mówią nam liczby?

OTA Insight – wzorce wyszukiwani lotów

W obliczu drastycznie zmienionej sytuacji na rynku hotelarskim oraz braku jakiegokolwiek odniesienia historycznego, OTA Insight rozpoczęło badania nad aktywnością konsumentów online w celu odnalezienia pozytywnych trendów w wybranych destynacjach, które mogą być oznaką widniejącego na horyzoncie wzrostu popytu. Wzorzec wyszukiwań lotów w regionie Europy Środkowo- -Wschodniej był spójny z chronologią wprowadzania restrykcji związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Dramatyczny, bo ok. 75-proc. spadek zainteresowania podróżami został odnotowany już w pierwszym kwartale roku, kiedy to rozpoczęto wprowadzanie pierwszych ograniczeń oraz odnotowano pierwsze przypadki wirusa w regionie.



Wraz ze zniesieniem kwarantanny w niektórych krajach, już w maju zwiększyła się liczba wyszukiwanych lotów. Utrzymywała się ona na przyzwoitym poziomie przez cały okres wakacyjny, a Polska, z racji na różnorodność występujących w niej ośrodków wypoczynkowych, była destynacją najchętniej wyszukiwaną. Niestety ten pozytywny trend ustał wraz z końcem lata. Liczba przypadków zakażeń zaczęła się zwiększać i ponownie wprowadzono ograniczenia w podróżowaniu. Wśród krajów, które najbardziej dotkliwie to odczuły, były Węgry, gdzie granice zostały zamknięte wraz z początkiem września. Sytuacja utrzymywała się do końca października, natomiast polepszeniu uległa po 9 listopada, kiedy to firmy farmaceutyczne podały do wiadomości publicznej pozytywne wyniki swoich badań nad szczepionkami. Od tego momentu na całym świecie liczba wyszukiwanych lotów znacznie poszła w górę.



Wzrost ten zaobserwowano również w naszym regionie. W przypadku Polski liczba wyszukiwań wzrosła o 19 proc. i z tygodnia na tydzień rosła. Liczba ta niekoniecznie musi mieć bezpośrednie przełożenie na rezerwacje obiektów noclegowych, jednakże jest to pierwsza oznaka wiary w to, że dzięki szczepionce znowu będzie można zacząć podróżować. Komunikat o pracach nad szczepionką i szansa na wprowadzenie jej [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *