7 NAJ Hotelarza

Już po raz 12 „Hotelarz” przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach). Wyróżniamy nimi ludzi, hotele, marki i sieci za ich NAJwiększy wpływ na polski rynek hotelarski w mijającym. roku. Roku szczególnym ze względu na pandemię i jej wpływ na hotelarstwo.

CZŁOWIEK ROKU POLSKIEGO HOTELARSTWA GHEORGHE MARIAN CRISTESCU Prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Gheorghe Marian Cristescu już dwukrotnie zdobył tytuł Człowieka Roku Polskiego Hotelarstwa. W 2012 r. jeszcze jako dyrektor sieci Best Western na Polskę, gdy w ciągu roku dwukrotnie zwiększył jej portfolio i w 2018 r. jako prezes Chopin Airport Development (przekształcanego właśnie – według jego wizji – w Polski Holding Hotelowy, którego celem było skonsolidowanie zasobów hotelowych należących do spółek skarbu państw), gdy powiększył portfolio grupy nawet ponad dwukrotnie.



Wtedy działało w niej osiem hoteli z ok. 1,1 tys. pokoi. Teraz PHH to już największa polska grupa hotelowa z 28 obiektami i blisko 3 tys. pokoi, która wkrótce ma się powiększyć o kolejne podmioty. Ale tytuł Człowieka Roku 2020 zdobył za konkretne działania w 2020 r. A w obecnym roku zarządzana przez niego grupa była najbardziej aktywną siecią na polskim rynku, zarówno pod względem stricte hotelarskim, jak i działań prospołecznych. Od strony czysto hotelarskiej – podpisano umowy z największymi sieciami na wprowadzenie pod globalne marki ośmiu hoteli: z Marriottem na Le Meridien w Krakowie oraz Four Points by Sheraton we Wrocławiu i Poznaniu, z IHG na voco w Katowicach i Holiday Inn Express w Lublinie, a z siecią Best Western na Aiden by Best Western w Łodzi oraz na Best Western Plus w Olsztynie i Rzeszowie.

Do tego zakończono generalny remont Courtyard by Marriott oraz prowadzono modernizacje obiektów w Helu, Juracie, Szczyrku, Toruniu i Olsztynie. Te wszystkie działania prowadzone na tak szeroką skalę przyczyniają się do podniesienia jakości całego polskiego hotelarstwa oraz atrakcyjności poszczególnych rynków lokalnych, a Polska staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym miejscem dla turystów i gości biznesowych, na czym wszyscy mogą tylko zyskać. Ale na szczególne docenienie zasługują działania społeczne PHH w czasie pandemii inicjowane przez Gheorge’a Cristescu. Od udostępnienia swoich obiektów na hotele dla medyków i stworzenie fundacji Hotele dla Medyków przez dostarczanie posiłków przygotowywanych w hotelach PHH pracownikom służb medycznych oraz wsparcie swoimi przeszkolonymi pracownikami infolinii NFZ, a później GIS po udostępnienie hotelu Renaissance dla małych pacjentów onkologicznych Instytutu Matki i Dziecka. Wszystkie te działania, poza ich wagą społeczną, budują też po prostu pozytywny wizerunek całego polskiego hotelarstwa.

Nominacja
MIGUEL MARTINS, szef rozwoju sieci IHG w Europie Północnej


W tym roku Miguel Martins awansował z funkcji dyrektora rozwoju sieci IHG w Europie Wschodniej i Turcji na szefa rozwoju w regionie Europy Północnej. W dużej mierze zawdzięcza ten awans osiągnięciom na polskim rynku. Tylko w tym roku sieć powiększyła się o trzy hotele z 600 pokojami (najwięcej ze wszystkich sieci) oraz podpisała umowy na cztery następne w Kołobrzegu, Katowicach, Gdańsku i Lublinie z ponad 900 (największy wzrost ze wszystkich sieci). Łącznie działa już 15 hoteli z 2,7 tys. pokoi i podpisano umowy na 15 kolejnych z ok. 3 tys. pokoi. A gdy zaczynał pracę w 2015 r. w Polsce w portfolio sieci było sześć hoteli z niespełna 1,2 tys. pokoi i 1 hotel w przygotowaniu.

DEBIUT ROKU CUKROWNIA ŻNIN, Żnin

Flagowy obiekt Grupy Arche. Imponujący i przemyślany kompleks hotelowo-konferencyjno-rekreacyjny w dawnej fabryce, działającej od końca XIX wieku do początku XXI, stworzony z poszanowaniem tradycji tego miejsca. Na 34 hektarach powstało prawdziwe miasto w mieście z 40 tys. m kw. powierzchni – 184 pokojami i restauracją Melasa w głównej hali produkcyjnej, centrum konferencyjnym w głównym magazynie, parkiem wodnym i kolejnymi 126 pokojami gotowymi do otwarcia w drugim budynku magazynowym, minibrowarem Stacja Filtracja w parowozowni, restauracją Turbinownia w elektrowni, salą kinową Burakino w silosie i własną plażą nad jeziorem. W postindustrialnych wnętrzach wyeksponowano jak najwięcej historycznej zabudowy z naturalną cegłą, elementami dawnych maszyn, oryginalnymi workami z cukrem na ścianach. Gdyby nie pandemia konkurowałby teraz o największych klientów konferencyjnych z takimi hotelami jak Narvil, Arłamów, Nosalowy Dwór, hotele Grupy Anders z Krasickim i Zamkiem Ryn na Mazurach czy kompleksy Zdrojowej nad morzem. A jednocześnie przyciągał rodziny w wakacje, ferie, weekendy oraz wszelkie święta państwowe i kościelne. Kolejna udana realizacji i rewitalizacja Grupy Arche historycznego obiektu.



Wyróżnienia NOBU HOTEL, Warszawa

„Hotel Roberta De Niro” – na pewno zrobił dużo pozytywnego zamieszania i dobry PR całemu polskiemu hotelarstwu. Jak rzadko o którym, było o nim głośno we wszystkich mediach tradycyjnych i społecznościowych, a restauracja Nobu japońskiego szefa kuchni Nobu Matsuhisa stała się obowiązkowym punktem do obfotografowania talerzy przez wszystkich influenserów, blogerów i celebry [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *