Konferencje w hotelach Szczęście sprzyja przygotowanym. I proaktywnym

Autor: Dariusz Ogrodnik
Pozyskanie klienta konferencyjnego w obecnej rzeczywistości będzie znacznie trudniejsze niż wcześniej. Organizator ma świadomość, że jego wydarzenie może zostać odwołane, a dodatkowo dochodzi czynnik strachu wśród jego uczestników. Ponadto konkurencja obiektów konferencyjnych jest spora i będzie bardziej agresywna. Wygrywać będzie kreatywność, elastyczność i proaktywność. Z ogromnym naciskiem na tę ostatnią cechę. Przyszłość jest nieprzewidywalna jak nigdy wcześniej. Tym bardziej należy się kierować zasadą „szczęście sprzyja przygotowanym” – jeśli wyposażę się w określone narzędzia i umiejętności, to gdy pojawi się szansa, będę przygotowany, by z niej skorzystać. Oto kilka pomysłów i narzędzi, które pozwolą lepiej przygotować się na czasy niepewności. Sieć partnerstw i ambasadorów Zbuduj swoją sieć partnerstw i ambasadorów, jeśli jeszcze jej nie masz. W pojedynkę będzie trudniej docierać do firm. Mając dużą sieć generującą leady, zwiększasz dotarcie oferty oraz jednocześnie wykorzystujesz system rekomendacji. Współpracuj z agentami, systemami rezerwacyjnymi i serwisami konferencyjnymi. Wykorzystaj ich ciężką pracę, aby stale docierać do event managerów. Wyspecjalizowane jednostki mają dostęp do organizatorów, którzy szukają twoich usług. W efekcie marketing będzie szybszy i precyzyjniejszy. Nie opieraj swojej strategii sprzedaży na jednym rozwiązaniu, dywersyfikuj i zbuduj efektywną sieć, która jako całość pozwoli ci zarabiać. Multichannel marketing a omnichannel marketing Połóż duży nacisk na stałą i aktywną obecność w sieci. Dzisiaj użytkownicy internetu mają styczność z hotelem na wielu płaszczyznach. Podróż decyzyjna zaczyna się w jednym medium, ewoluuje i kończy w następnym. Kowalski poleca hotel koledze, ten googluje jego nazwę i trafia na serwis konferencyjny. Wstępnie poznaje tam ofertę obiektu, później na Instagramie widzi fotorelację hotelu z poprzednich konferencji, a następnie czyta na LinkedIn, że ktoś organizuje w nim szkolenie. Początek i koniec podróży może odbyć się w dowolnym punkcie. Multichannel marketing nie jest niczym nowym. Od lat hotelarze rozwijają swoje kanały marketingowe, profile w social mediach, strony internetowe, newslettery itp. Warto zainteresować się bardziej omnichannel marketingiem, który będzie lepiej odpowiadał na potrzeby klienta, a tym samym zwiększy konwersję. Różnica między multichannel marketingiem a omnichannel marketingiem w wielkim uproszczeniu polega na tym, że w tym drugim przypadku kanały komunikacji wymieniają się między sobą danymi o użytkowniku i kierują do niego informację, która jest konsekwencją wcześniej podjętych przez niego akcji. Wszystko dzieje się dynamicznie i automatycznie. Kowalski szuka kreatywnego miejsca na szkolenie w wyszukiwarce Google. Trafia z reklamy w Google Ads na landing page hotelu z ofertą konferencyjną. Przegląda mniejsze sale szkoleniowe. Następnego dnia czyta na serwisie informacyjnym poranne wiadomości i otrzymuje graficzną reklamę zdjęć z uśmiechniętymi uczestnikami szkolenia z tego hotelu. Klika i trafia na landing page z formularzem zachęcającym go do rezerwacji sali na 20 osób w cenie 600 zł/dzień i z 10-procentowym rabatem na przerwę kawową. Każdy komunikat był dopasowany do interakcji, jaką wykonał Kowalski we wcześniejszych kanałach. Omnichannel marketing jeczęsto wykorzystywany w klasycznym e-commerce i przynosi spektakularne rezultaty. Warto zgłębić ten temat, jeśli wcześniej się z nim nie spotkało. Live streaming w hotelowej ofercie Rozszerz swoją ofertę o możliwość organizowania w swoim obiekcie różnych wydarzeń z live streamingiem. Profesjonalne transmisje na żywo z konferencji hybrydowych, szkoleń i webinarów w ostatnich miesiącach zyskały mocno na znaczeniu. Usługa live streamingu w niektórych miesiącach ubiegłego roku była jedynym sposobem przeprowadzenia konferencji czy szkolenia. Posiadanie takiej oferty może być również planem B, gdy okaże się, że kilka dni przed stacjonarną konferencją wprowadzone zostaną przez rząd restrykcj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *