Co będzie decydować o wyborze hoteli po pandemii?   KORONAWIRUS

Chociaż wciąż nie wiadomo, kiedy obowiązujące w Polsce obostrzenia zostaną poluzowane, a goście będą mogli wrócić do hoteli, to portal Expedia przygotował wskazówki dotyczące nowych priorytetów jakimi kierować będą się goście w wyborze hoteli po pandemii.

Od 1 marca 2021 r. 50% wyszukiwań online związanych z podróżami na całym świecie dokonywanych jest od 0 do 21 dni przed planowanym pobytem, a 15 proc. dotyczy podróży odbywających się w okresie od 30 do 60 dni od daty wyszukiwania. Turyści wydają się obecnie znacznie bardziej zainteresowani spędzaniem wakacji niedaleko miejsca zamieszkania.

Na podstawie tych danych Expedia Group opracowała szereg zaleceń, które mają pomóc przygotować się hotelarzom do spodziewanego ożywienia turystyki po długim okresie stagnacji. Oto one:

Oferuj jak największą elastyczność

Obiekty noclegowe powinny jasno informować o zasadach elastyczności we wszystkich kanałach, od stron internetowych i kampanii reklamowych po komunikaty skierowane do podróżnych przed pobytem i w jego trakcie. Może to obejmować oferowanie pełnych zwrotów i anulowań lub elastyczności w rezerwacjach i zmianach dat.

  • Raport ujawnił, że 53% podróżnych poczuje się bardziej komfortowo planując podróż, jeśli hotel zaoferuje możliwość pełnej anulacji i zwrotu kosztów (dotyczy to zwłaszcza podróżnych z pokolenia Z i pokolenia milenialsów).
  • Z danych wynika, że ​​w 2020 r. turyści poszukiwali rezerwacji zwrotnych o 10% częściej niż rok wcześniej.

Zadbaj o bezpieczeństwo sanitarne

Badanie wykazało również, że należy zwrócić uwagę gości na protokoły dotyczące zdrowia i dezynfekcji w hotelach. Po pandemii turyści będą szukać miejsc noclegowych, które będą dawać poczucie bezpieczeństwa.

Podkreślenie informacji na temat dezynfekcji i środków czyszczących w pokojach i przestrzeniach wspólnych pomaga uspokoić gości, którzy planują podróż w krótkim okresie lub po zakończeniu pandemii, biorąc pod uwagę, że problemy zdrowotne będą prawdopodobnie miały długoterminowy wpływ.

  • 50% turystów unika korzystania z hoteli i ośrodków wypoczynkowych podczas pandemii z obawy o protokoły sprzątania.
  • 80% turystów, niezależnie od wieku, twierdzi, że środki zaradcze w przypadku pandemii wpłyną na ich decyzje dotyczące zakwaterowania.
  • 83% turystów uważa, że ​​ważne jest, aby obiekty noclegowe zapewniały dokładne czyszczenie i miały protokoły okresowej dezynfekcji, a 76% gości chciałoby mieć dostęp do listy kontrolnej opisującej co zostało zdezynfekowane.

Ograniczona frekwencja i zapobieganie gromadzeniu się gości w przestrzeniach wspólnych, mogą pomóc uspokoić ponad 30% turystów, którzy unikali tego typu zakwaterowania podczas pandemii. Wdrażanie i informowanie o środkach BHP jest koniecznością przy ponownym otwarciu hoteli, a informacje te powinny być łatwo dostępne dla gości.

Recenzje są ważne

Recenzje były bardzo istotnym czynnikiem przy dokonywaniu rezerwacji, ale oczekuje się, że będą one jeszcze ważniejsze w planowaniu podróży w przyszłości. Według badania opublikowanego w 2020 r. prawie 75% wszystkich turystów przegląda recenzje przed dokonaniem rezerwacji i uważa opinie na temat "czystości pokoju" i "ogólnego stanu hotelu'' za najbardziej istotne.

  • 80% podróżnych uważa, że ​​jeśli hotele nie odnoszą się do negatywnych recenzji, to z większym prawdopodobieństwem są one prawdziwe
  • W przyszłości 41% więcej turystów będzie chętniej sięgać po najnowsze recenzje, mniej ważne będą te opublikowane przed pandemią; chociaż zainteresowanie wszystkimi recenzjami online (opublikowanymi przed i po pandemii) również wzrośnie o 15%.

Hotele powinny zachęcać gości do pisania komentarzy. Ze swojej strony hotelarze powinni odnosić się do recenzji gości, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, najlepiej w ciągu 24 godzin od opublikowania, aby pokazać gościom, że opinie i sugestie dotyczące ulepszeń są dla nich ważne.

Wyróżnij się na tle konkurencji

Goście będą coraz częściej sprawdzać strony internetowe hoteli (14% częściej niż przed pandemią), internetowe biura podróży (24% częściej) i reklamy (16% częściej), aby zaplanować wycieczki po pandemii. W tym sensie informacje wizualne i pisemne w tych kanałach będą w przyszłości bardziej istotne i będą miały większy wpływ na proces decyzyjny.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na podróże obiekty noclegowe muszą wdrażać wielokanałowe strategie marketingowe, aby zapewnić, że firma zajmuje czołowe miejsce w procesie wyszukiwania lub rezerwacji potencjalnych gości, a także muszą przestudiować narzędzia marketingowe, aby to osiągnąć.

Dzięki rozwiązaniom marketingowym online obiekty noclegowe pojawiają się na górze wyników wyszukiwania, a użycie spersonalizowanego tekstu i obrazów umożliwia wyświetlanie informacji, które są aktualnie istotne dla podróżnych.

Przekaz marketingowy dostosowany do profilu gościa

Obiekty noclegowe muszą projektować konkretne oferty i promocje, które przyciągają różne pokolenia gości. Podróżowanie podczas pandemii miało różne powody, chociaż głównymi z nich była chęć zmiany otoczenia, odwiedziny rodziny i przyjaciół lub biznes; ale wycieczki last minute pozostają szczególnie popularne, szczególnie wśród młodszych turystów, a trend ten będzie jeszcze zyskiwał na popularności w przyszłości.

Ponadto eksperci oczekują, że to właśnie młodsze pokolenia spowodują wzrost popytu na hotele do poziomu sprzed pandemii, więc nowa gościnność musi uwzględniać wartość krótkoterminowych strategii marketingowych i projektować inne rodzaje ofert i komunikatów z dłuższymi terminami, ale skierowanymi do innych pokoleń.

  • 20% milenialsów, którzy podróżowali podczas pandemii, skorzystało z ofert specjalnych i promocji.
  • W czasie pandemii 15% podróżnych z pokolenia Z wyjeżdżało na wyjazdy do pracy lub nauki w nowym miejscu.

Aby dotrzeć do młodszych pokoleń, hotele powinny podkreślać specjalne oferty i rabaty lub promocje związane z pobytami dla konkretnych grup gości. Pokolenie X i osoby z wyżu demograficznego są bardziej zainteresowane środowiskami zewnętrznymi i krajobrazami, więc olśniewające wizualnie obrazy powinny być przedmiotem kampanii skierowanych do tych turystów.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Co będzie decydować o wyborze hoteli po pandemii?

  1. Myślę że po pandemii decyzję o wyboru hotelu pozostaną niezmienne – jak przed pandemią.
    Dla jednych decydującą będzie cena, a dla drugich – jakość. To się chyba nigdy nie zmieni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *