Projektowanie i wyposażenie hotelowego pokoju (i łazienki) w dzisiejszych czasach

Ostatni rok wywrócił wszystko do góry nogami w hotelarstwie, poszczególnych aspektach jego funkcjonowania, a także w oczekiwaniach gości wobec hoteli. Czy również w projektowaniu hoteli i pokoi hotelowych? Na co zwracać obecnie uwagę przy projektowaniu i wyposażaniu pokoi hotelowych? Czy coś się w zasadniczo zmieniło w porównaniu z okresem sprzed pandemii? Czy jakieś rozwiązania/pomysły/materiały zyskują obecnie większą popularność? Zapytaliśmy o to pracownie specjalizujące się w projektowaniu hoteli, a także dostawców wyposażenia



Zmieniają się potrzeby gościa

Magdalena Kluba, ILIARD ARCHITECTURE & INTERIOR DESIGN

Wraz z postępującą pandemią, przy projektowaniu wnętrz hotelowych pojawiają się nowe trendy i tendencje. Nie są to zmiany, które zrewolucjonizują standardy projektowe, jednak będą wymagały od projektantów refleksji i wdrożenia pewnych modyfikacji. Podstawowym pytaniem jest obecnie, jak zaprojektować pokój, aby w obecnych okolicznościach przejął on częściowo funkcje, które do tej pory realizowane były w strefach wspólnych. To właśnie w pokojach hotelowych goście mogą spożywać posiłki czy pracować.

Dlatego warto przemyśleć aranżację pokoi, aby zapewnić gościom mobilność i elastyczność we wnętrzu. Odpowiednie decyzje na etapie projektowym pozwolą w przyszłości łatwo przearanżować pokój w zależności od sytuacji. Na pewno istotną kwestią jest świadomość zmieniających się potrzeb gościa hotelowego. Obecnie, poza ciekawymi doznaniami estetycznymi czy komfortem, najważniejsze staje się zapewnienie bezpieczeństwa. Jednym z najważniejszych kryteriów rezerwacji hotelu staje się zatem jego czystość.

Ważne, aby w inteligentny i subtelny sposób wprowadzić do hotelu technologie i rozwiązania, które będą eliminowały wirusy czy bakterie. Wszystko po to, aby zarówno goście, jak i obsługa, czuli się we wnętrzu komfortowo i bezpiecznie, aby nie bali się w nim przebywać. Istotny staje się także dobór materiałów wykończeniowych: łatwych w czyszczeniu i dezynfekcji oraz takich, które posiadają odpowiednie atesty i właściwości. Ciekawym rozwiązaniem są np. antybakteryjne tapety. Posiadają one powłokę opartą na jonach srebra, znanego z właściwości bakteriobójczych. Również elementy wykonywane z miedzi, której jony mają właściwości antywirusowe i bakteriobójcze, mogą częściej pojawiać się we wnętrzach. Na rynku dostępne są także antybakteryjne laminaty, których bariera oparta jest na kationach srebra i uniemożliwia namnażanie bakterii na powierzchni blatów.

Idąc dalej, warto pomyśleć o zastosowaniu klamek z antybakteryjnymi powłokami powstrzymującymi zarazki. Rozwiązanie to jest również oparte na jonach srebra aktywnego. Kolejny ważny element, który warto rozważyć przy projektowaniu, to technologie oczyszczania czy ozonowania pokoi i innych przestrzeni hotelowych. Wiele hoteli wyposaża się w oczyszczacze powietrza, a pokoje są ozonowane poprzez rozpylenia środka dezynfekcyjnego. W obecnej sytuacji geopolitycznej i epidemiologicznej warto zwrócić także uwagę na dostępność materiałów, które architekci zaplanowali do użycia w swoich projektach. Pandemia COVID-19 oraz brexit doprowadzają do sytuacji, gdy niejednokrotnie może okazać się, że zamówiony przez nas materiał nie dotrze na czas. Dlatego przed ostatecznym wyborem konkretnej marki zasłon czy tapicerki warto sprawdzić, czy są one dostępne w oczekiwanym przez nas terminie. Wszystko po to, aby nie zaburzyć harmonogramu prac na budowie oraz uniknąć kłopotu związanego z szukaniem zamienników.

Przestrzeń dobrego nastroju

Piotr Kalinowski , pracownia MIXD


Czy pandemia przyniosła radykalne zmiany w projektowaniu hotelowych pokoi i łazienek i czy coś zasadniczo zmieniło się, jeśli chodzi o projektowanie i wyposażanie pokoi hotelowych w porównaniu z okresem sprzed pandemii? Rewolucyjnych zmian raczej nie ma. Z tej prostej przyczyny, że goście naprawdę nie oczekują od nas, że zamienimy nagle pokoje hotelowe w zimne, puste, klinicznie czyste sale. To mogłoby przynieść zgoła odwrotny efekt – ludzie po roku zmagania się z pandemią nie chcą, by ktoś dokładał im dodatkowych stresów i obaw, eksponował zagrożenie. Jeśli myśli się o zwiększeniu bezpieczeństwa, robi się to w sposób, który jest dla hotelowych gości właściwie niezauważalny, nieodczuwalny – eliminuje się tzw. punkty styku, np. poprzez elektroniczne meldowanie, otwieranie drzwi, kontrolowanie sprzętów takich jak TV czy klimatyzacja zdalnie.

Wprowadza się materiały i sprzęty z antybakteryjnymi powłokami i wykończeniami – one wizualnie nie różnią się od zwykłych. Zwraca się większą uwagę [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *