Aż 90 proc. właścicieli obiektów noclegowych swoją przyszłość widzi w czarnych barwach   ANALIZY I RAPORTY

Zdecydowana większość – aż 90% – właścicieli obiektów noclegowych swoją przyszłość widzi w czarnych barwach, a jeśli zamrożenie turystyki potrwa do wakacji, blisko połowa z nich rozważa zamknięcie biznesu – wynika z ankiety platformy Noclegi.pl.

Na ankietę Noclegi.pl, zrealizowaną po ogłoszeniu decyzji o utrzymaniu obostrzeń dla turystyki na weekend majowy,  odpowiedziało ponad 400 właścicieli obiektów noclegowych.

– Zapytaliśmy między innymi o nastrój w branży. Aż 90% ankietowanych odpowiedziało, że pesymistycznie patrzą na dalszą możliwość prowadzenia swojego biznesu – mówi Natalia Jaworska z Noclegi.pl. Chociaż ponad połowa (53,9%) przyznaje, że skorzystała z rządowej pomocy w ramach tarcz antykryzysowych, to bardzo zbliżony odsetek – 52,3% właścicieli obiektów zmuszony był zredukować zatrudnienie w ciągu ostatniego roku.

– Spora grupa, bo 16% właścicieli oddaje maj walkowerem i nie będzie przyjmować na ten czas rezerwacji. Trochę lepiej jest w czerwcu. Na pytanie o poziom rezerwacji w ostatnim miesiącu przed wakacjami blisko 30% procent respondentów przyznaje, że już teraz ma zarezerwowanych powyżej 20% dostępnych miejsc, a liczba ankietowanych, którzy nie planują otwierać obiektu w tym czasie spada do 7% – relacjonuje wyniki ankiety ekspert Noclegi.pl i dodaje, że cała nadzieja w wakacjach, o ile nie będzie żadnych restrykcji w tym czasie. Aż 46,9% respondentów rozważa całkowite zamknięcie biznesu, jeśli lockdown miałby powrócić w okresie wakacyjnym.

Jeśli jednak tak się nie stanie, wciąż jest szansa na odbicie dla branży. Już teraz ponad 1/3 obiektów odnotowała obłożenie na poziomie powyżej 20% miejsc, a 13% ankietowanych deklaruje, że mają zarezerwowane powyżej 50% wakacyjnych noclegów.

– Rezerwacji na wakacje wciąż przybywa, zawsze też dochodzi ich wiele na ostatnią chwilę, tak więc sezon wakacyjny może przynieść wytchnienie dla branży – ocenia Natalia Jaworska. – Potrzebne są jednak wyraźne sygnały, co do tego, jak będą wyglądać obostrzenia w Polsce w czasie wakacji. W przeciwnym wypadku Polacy, szczególnie ci już zaszczepieni, wybiorą zagranicę, korzystając z rosnącej z dnia na dzień oferty turystycznej na ten sezon – podkreśla.

Konieczność konkurowania o turystów z innymi rynkami powoduje, że aż 62,5% właścicieli obiektów nie zamierza podnosić cen, a raczej zachować je na obecnym poziomie, zbliżonym do cen z ostatnich dwóch lat. Cenę zamierza podnieść 31,3% ankietowanych, a obniżyć zaledwie 6,2% ankietowanych.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Aż 90 proc. właścicieli obiektów noclegowych swoją przyszłość widzi w czarnych barwach

  1. I niestety nie ma się co dziwić. Coraz bardziej wygląda mi to na przemyślany plan. Gwoździem do trumny, jest nie otwarcie branży na długi weekend majowy. Kompletnie nie zrozumiały ruch ze strony polityków. Wirus jest ewidentnie w odwrocie, coraz więcej osób ma odporność nabytą lub poszczepienną, więc my Hotelarze pytamy: dlaczego wciąż mamy być zamknięci?

Skomentuj Hotel Tychy Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *