Turystyka i hotelarstwo mają się dobrze

Pomimo wzrostu gospodarczego w Europie Wschodniej hotelarstwo na Starym Kontynencie przeżywa stagnację


Rok 2005 był bardzo dobry dla światowej turystki. Okazał się
nawet lepszy od rekordowego pod tym względem 2000 roku. Doskonałe wyniki - już drugi rok z rzędu - odnotowała w tym zestawieniu także Polska


Europa

Klimat gospodarczy w zachodniej części kontynentu nie był najlepszy. Przemysł turystyczny zanotował tam jednak lekką poprawę. Za to kraje Europy Centralnej i części Bałkanów radziły sobie bardzo dobrze. Jeszcze lepsze wyniki zanotowała tutejsza turystyka. Szczególnie Polska, Kraje Bałtyckie, Słowacja i Chorwacja. Tradycyjnie bardzo popularne były: Praga i Budapeszt.

Dobre wyniki tej części Europy wynikały z dalszych korzystnych efektów przystąpienia do Unii Europejskiej np. wzrostu liczby połączeń lotniczych. Więcej turystów w tym regionie skutkowało powstawaniem nowych hoteli i wzrostem stawek za pokój. Nowymi gwiazdami regionu obok wyżej wspomnianych miast były: Kraków, Wilno, Ryga oraz bułgarskie wybrzeże Morza Czarnego.
Pomimo wzrostu w Europie Wschodniej hotelarstwo na Starym Kontynencie przeżywa stagnację.

Od 2001 roku liczba hoteli wzrosła tu jedynie o 1 proc. Jednak liczba obiektów należących do sieci hotelowych wzrosła w tym samym czasie o 7 proc., pomimo to potęga hotelarstwa europejskiego jest niezachwiana. Jedna trzecia wszystkich hoteli na świecie znajduje się na Starym Kontynencie. Siedem spośród 15 największych potęg hotelowych - mierzonych liczbą pokoi - to kraje Unii Europejskiej. W UE jest zarejestrowanych 140 tys. hoteli i 4663 tys. pokoi. Najwięcej jest ich we Włoszech, Niemczech i Francji.

Wśród nowych członków przewodzi Polska - przed Czechami i Węgrami. Hotele sieciowe dominują we Francji - 24 proc. rynku, Wielka Brytania - 19 proc., Niemcy - 16 proc. Na tym tle Polska [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Zbyszek Bugaj

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *